A kilenc ország részvételével megrendezett, két tanév alatt zajló projekt törökországi helyszínére a magyar tanárokkal és diákokkal egy időben érkezett az észt delegáció is, s valamennyien megtartották prezentációval kiegészített előadásukat. A csornai pedagógusok értékes tapasztalatokat szereztek az óvodás és iskolás korú siket gyermekek oktatásával foglalkozó, valamint társadalmi beilleszkedését segítő intézményben.
A szakmai konzultációk mellett igazi turisztikai paradicsomban látták vendégül a csornaiakat. 
A program részeként kétnapos kis-ázsiai rendezvényre látogatott az Arany iskola küldöttsége. A világörökség részeként jegyzett Cappadocia és Ankara a kis településről érkezett látogatóknak csodálatos élményt nyújtott. A török fővárosban az ország oktatásáért felelős politikus köszöntötte a rábaközi küldöttséget, de a gyerekek is alaposan felkészültek a fogadásukra.
Gönye Martin arról beszélt, hogy a török látogatás során tanáraik fordították angolra mondanivalójukat, s úgy kommunikáltak a külföldi diákokkal. A hallássérülteket oktató iskolában a jelbeszédből megtanultak néhány kifejezést. A fiút lenyűgözte a sok szép látvány, különösen Cappadocia földalatti városa, és az ott található alagútrendszer. – Aki még nem látta

Törökországot, az nem tudja, miről maradt le – lelkendezett a tanuló, aki ha tehetné, bármikor visszautazna.
Bogdán Amanda szívesen emlékezik a repülőtéren való fogadtatásukra. A tanuló mindegyik külföldi társával megtalálta a közös hangot, bár a nyelvi különbségek miatt nem volt egyszerű társalogni.
Az ismeretségek barátságokká alakultak át, ami a projektben részt vevő minden érintettnek sokat jelent.A projektzáró rendezvényt Spanyolországban tartották, amelyen a csornaiak nem vettek részt, hiszen az előző tanévben már jártak a katalán vidéken.
Lechner Aranka összességében eredményesnek nevezte a nemzetközi iskolai együttműködést, hiszen a tanároknak alkalmuk nyílt bepillantani a többi ország sérülésspecifikus területen végzett oktatási és nevelési gyakorlatába. Az Arany iskola már beadta pályázatát a következő projektre, melyen kevesebb nemzet szakembere vesz részt, ezért ezt valószínű könnyebb lesz összehangolni a különböző iskolák között, továbbá török kollégáikkal együtt szeretnének indulni a jövő februárban kiírásra kerülő Comenius-programra.
Beküldés dátuma: 2012. 07. 18.
-
Ünnepélyes szalagátvágás a 20. Beledi Pünkösdi Fesztiválon
Beleden régóta szokás, hogy nem tartanak ünnepélyes szalagátvágást minden egyes elkészült fejlesztés után, hanem a pünkösdi fesztivál ünnepi perceiben kerítenek sort a beruházások szimbolikus átadására és köszöni meg a város a közreműködők munkáját.
-
Ünnepélyes szalagátvágás a 20. Beledi Pünkösdi Fesztiválon
Beleden régóta szokás, hogy nem tartanak ünnepélyes szalagátvágást minden egyes elkészült fejlesztés után, hanem a pünkösdi fesztivál ünnepi perceiben kerítenek sort a beruházások szimbolikus átadására és köszöni meg a város a közreműködők munkáját.
-
III. Kocsis István nemzetközi emléktorna Csornán
Varga László, a CSSE szakmai igazgatója szerint az utánpótlás korosztállyal foglalkozó szakemberek fő feladata a nevelés és a sportág megszerettetése kell, hogy legyen.
-
Ballagás a Kapuvár Térségi Általános Iskolában
Az elmúlt szombaton végzős diákok járták végig a feldíszített iskolaépületet, majd átadták az intézmény zászlaját a hetedikeseknek.
-
20. Beledi Pünkösdi Fesztivál
Többször is beszéltem róla, hogy városunkban szükség van egy ilyen rendezvényre, Beled és a Dél-Rábaköz legnagyobb kulturális és szórakoztató eseményére – mondta Major Jenő polgármester a 20.
-
A vörösterror áldozataira emlékeztek Csornán
A ma emberének történelmi felelőssége, egyben erkölcsi kötelessége, hogy megakadályozza a kommunizmus ismétlődését.