Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!
Hirdetés

Aki figyel az órákon, annak otthon nem nagyon kell tanulnia

Kónyban iskolaotthonos rendszerben történik az oktatás. Némethné Herner Ágota házasságkötése révén került Kaposvárról a könyékre, mostani iskolájában pedig 1988 óta tanít. Győri származású férjével nyolc évig laktak a kónyi szolgálati lakásban, 1998 óta pedig a megyeszékhelyről jár ide dolgozni. Ágota azóta megszokta a falusi környezetet, ahol nagyon jól érzi magát, ezért örül, hogy itt foglalkozhat a gyerekekkel. A pedagógus védőszárnyai alá bízott elsősöknek komoly változást jelentett az idei ősz, mert két különböző csoportból kerültek az iskolába, négy kisfiút viszont Markotabödögéről hoznak a szülei. A “mesesarokban”kényelmes asztalokat és székeket helyeztek el, ahol nyugodtan kikapcsolódhatnak, de tanítójuk szerint jobban szeretnek a szabadban a gyerekek.  Az osztály berendezésének további érdekessége, hogy az elsősök nem egymás mögé helyezett padokban, hanem hatszögletű asztaloknál foglalnak helyet. Mivel van, akivel a tábla, míg mással a falon lévő képek vagy éppen az ablak néz szembe, meglehetősen aktív részvételre ösztökéli a gyerekeket. Némethné Herner Ágota magyart és technikát tanít a legkisebbeknek, de elsődleges céljának tekinti az összetartó közösség létrehozását, valamint a nebulók megfelelő felkészítését a felsőbb osztályokra. A pedagógus elmondta, hogy a tanulók nem foglalkoznak otthon a házi feladattal, csak a “betűkereső füzetet” használják az órák után. Hét vége előtt viszont nehezebb táskával közlekednek, mert a tankönyvek és a munkafüzetek is belekerülnek a csomagba. Ilyenkor a szülők is belenéznek a gyerekek holmijába, hogy meggyőződjenek a diákok iskolai előmeneteléről.
A markotabödögei Németh Attilát édesanyja kelti reggelente, a buszmegállóhoz pedig nyolcadikba járó nagyobb testvére kíséri el. A kisfiú – elmondása szerint – utazás közben ébred fel igazán, de szerencsére szeret iskolába járni. – A matek az jó! – jelentette ki Attila, aki hébe-hóba tanul csak otthon, mert már az iskolában elkészül mindennel. A kisfiú elmesélte, hogy csak a plusz pulóverjét teszi be a táskába, a sapkát viszont felölti magára. Arra a kérdésre, hogy iskola után mivel foglalkozik, a nemrég születésnapját ünneplő Attila így válaszolt:  Mikor mihez van kedve, de szüleitől mindenesetre játékokat kért ajándékba.
A rajz-szakkollégiumot végzett Hevesi Zoltánné a szomszéd településről jár át diákjaival a Deák Ferenc Általános Iskolába. Az 1990-ben a győri tanítóképzőben végzett pedagógus először Csornára került, majd a markotabödögei másodikas-negyedikes összevont osztályban tanított. Most először került olyan helyzetbe, hogy négy évig foglalkozhat ugyanazokkal a gyerekekkel. Katalin nagyon elégedett 15 fős osztályával. A fiúk valamivel többen vannak, de nincs gond a fegyelmezésükkel, nem úgy a nagyobbakkal! A felsőben rajzot tanító pedagógus az ötödikes-hatodikas kamaszokkal többet bajlódik. Az elsősök feladata az olvasási, írási és számolási készség megalapozása, de Kurcsics Katalin szerint jó, ha megismerik a település hagyományait, valamint megtanulják, hogy miként lehet a természettel harmóniában élni. Az 1/b-sek tanító nénije az intézmény tárgyi feltételeivel meg van elégedve, talán az udvarról hiányoznak az eszközök, de Kónyban több jól felszerelt játszótér várja a gyerekeket.
Bella Blanka Rita elfogadta, hogy az iskolába játékokat nem szabad hozni. Az elsős kislány megemlítette a környezetismeret órát, amelyen az évszakokról tanult. Rita bevállalós fajta, mert az iskola után több foglalkozáson is részt vesz: középsős kora óta néptáncol, tagja az énekkarnak és külön testnevelésre is jár.
Beküldés dátuma: 2011. 11. 16.

Kapcsolódó hírek

További hírek