Horváthné Tóth Évát örömmel tölti el, hogy a Beledi Általános Iskola 1/b osztályában taníthat. A helyieken kívül Cirákról, Rábakecölből és Vásárosfaluból érkeznek gyerekek. A pedagógus harminc éven át Cirákon tanított, ezért a mostani elsősök szüleinek nagy részét már korábról ismeri.
Tizenhat kisgyermek – nyolc kislány és nyolc kisfiú – jár a Beledi Általános Iskola 1. B osztályába. Horváthné Tóth Éva pedagógus már tavaly decemberben meglátogatta kolléganőjével a nagycsoportos óvodásokat Cirákon, Dénesfán, Rábakecölben és Beleden, hogy megismerkedjenek a gyerekekkel. Következő alkalommal játékos délelőttöt szerveztek az akkori leendő elsősöknek, akik kitölthették a számukra összeállított feladatlapokat. A kézműves foglalkozás után mondókákat tanultak a gyerekek és a közös játék közben megismerkedhettek egymással. Augusztusban iskolára hangoló foglalkozást tartottak a nagycsoportosoknak, nyár végére pedig már körvonalazódott, hogy melyik kisgyerek melyik osztályba kerül, így saját osztályfőnökükkel tölthették az ismerkedős délelőttöt.
Horváthné Tóth Éva már jelezte az óvónőknek is, hogy szerinte ügyesek az elsősök, ettől függetlenül néhányuknak több bátorításra van szüksége még az elején. Ahhoz képest, hogy csak néhány hete érkeztek az iskolába, már jól beilleszkedtek, és nincs különösebb gond a figyelmükkel sem. Eleinte nagyobb szerepe van a játéknak és a mozgásnak, de még így is jelentős az átmenet az óvoda és az iskola között.
Mostantól a tanulás a fő tevékenység, de nemcsak a napi rutinja változik meg a gyerekeknek, mert az iskolaépületben mások a tárgyi feltételek is.
A fő tantárgy az olvasás és a matematika, ezért szeretnék, ha év végéig gördülékenyen olvasnának és írnának a gyerekek, valamint nem okozna gondot nekik a húszas számkörben végzett összeadás és kivonás, továbbá jó lenne, ha értenék az egyszerűbb szöveges feladatokat.
Az új Nemzeti Alaptanterv szerint csak a második osztálytól írják le a nagybetűket, viszont már az elsőben megtanulják elolvasni azokat. Szintén változás az előzőekhez képest, hogy a harmadik osztálytól foglalkoznak külön a környezetismerettel, addig pedig beépül a magyar és matematika tantárgyakba. Ezeken az órákon a pedagógus odafigyel arra, hogy a környezetismerettel kapcsolatos tudnivalókra felhívja a tanulók figyelmét.
Közös iskolai táborozáson vesznek részt az erdélyi és magyar diákok
Egyik éven az erdélyi gyerekek táboroznak a Rábaközben, a következőn pedig fordítva, a beledi és a dénesfai diákok és pedagógusok utaznak Ákosfalvára, illetve Harasztkerékre.
A Beledi Ezüsfenyő Nyugdíjas Egyesület társadalmi munkája
Az emberek az otthoni munka mellett is vegyék észre, ha tehetnek valamit a környezetért, mert annál élhetőbb egy település, minél jobban odafigyelnek a lakóhelyükre.
Ünnepi megemlékezés Csornán az 1956-os forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából
Csorna Város Önkormányzatának ünnepi megemlékezése fáklyás felvonulással vette kezdetét a városháza előtti térről.
1956-os ünnepi megemlékezés Kapuváron
A szabadság nagyon nagy dolog. Olyan, mint az egészség, akkor vesszük észre, ha már nincs. Az 1956-os forradalom és szabadságharc hőseire, a szabadság és a nemzeti szuverenitás örök értékére, valamint a mártírokra emlékeztek Kapuváron, a Rábaközi Művelődési Központban.
Az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulójára emlékeztek Beleden
Tisztelet azoknak, akik 1956-ban felemelték a szavukat, és tisztelet azoknak is, akik ma is őrzik a szabadság lángját a lelkükben! Vannak napok, amelyek nem múlnak el.
A csornai Arany János EGYMI-ben rendezték meg a Magyar Diáksport Napja 2025-ös kiemelt programját
Az Aktív Iskola Program célja, hogy minél élménydúsabb legyen a mozgás a testnevelés órákon, sőt, ez még a mozgásában korlátozott tanulókra is vonatkozzon.