Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Jó ütemben halad a mellékúthálózat-fejlesztési program

2021 végéig összesen 2500 kilométernyi mellékúthálózat fog megújulni országszerte. Tavaly indult a településeket összekötő állami mellékút-hálózati fejlesztések programja – mondta Gyopáros Alpár országgyűlési képviselő, aki sajtótájékoztató keretében ismertette az alsóbbrendű utak rendbe tételét.

Bármennyire is jó lenne, nem érnek oda mindenhova a munkagépek, ugyanakkor vitathatatlan, hogy Magyarország történetében még sosem volt ilyen horderejű mellékúthálózat-fejlesztési program. A felújítássorozat a legrosszabb állapotú és legnagyobb forgalmat lebonyolító utakkal kezdődött, és így haladnak tovább a kevésbé megkopott, viszonylag jobban használható útszakaszok felé.

Mintegy 50 milliárd forint értékben, megközelítőleg 400 kilométernyi útszakasz megújítása kezdődött el tavaly a Falusi Útalap terhére. A kormány eredetileg idén is ugyanekkora összeget szánt az utak rendbe tételére, de már megszületett a döntés arról, hogy 22 milliárddal megtoldja a támogatási összeget, ezért szeptemberben változatlanul folytatódhat a munka.
– A 2021-es költségvetésben pedig már 90 milliárd forint áll a rendelkezésre az utak felújítására – jegyezte meg Gyopáros Alpár, hozzátéve: amikor útfelújításokról beszélek, akkor olyan útszakaszokra kell gondolni, amelyek annyira rossz állapotban vannak, hogy teljes pályaszerkezet cserére van szükség vízelvezetéssel, adott esetben hídfelújítással, minden egyéb ide tartozó beruházással együtt.

Másik csoportba tartoznak azok az utak, melyeknek rendben van az alapja, sok esetben még a vízelvezetés is, de esetenként megkopott a felső aszfaltréteg rajtuk. Ilyenkor nincs szükség a teljes felújításra, bőven elegendő a nagy felületű aszfaltburkolás is. Ez azt jelenti, hogy a munkagép teljes szélességében lemarja az aszfaltot és új réteget terítenek helyette – hangzott a sajtótájékoztatón. A nagyfelületi aszfaltjavításra idén 7 milliárd forintot szán a kormány, jövőre pedig 12 milliárdot fordítanak erre a feladatra.
Az önkormányzati út- és járdafelújítási program teljesen külön kategória – figyelmeztetett a kormánybiztos. Tavaly és az idei esztendőben eddig 20 milliárd forint állt a települések rendelkezésére és ezt a pályázati lehetőséget országszerte 1500 önkormányzat igénybe is vette. A Rábaközi Televízió kérdésére válaszoló Gyopáros Alpár elmondta: Az Enesét Rábacsécsénnyel összekötő út korszerűsítése éveken át lekerült a napirendről, ezért az országgyűlési képviselő arra kérte a közútkezelőt, hogy ha már nekiállnak a munkának, akkor Enesétől egészen Rábaszentmihályig készüljön el az útjavítás.

Az M85-ös gyorsforgalmi Csorna és Sopron közötti szakaszának építésével kapcsolatban elhangzott: Az útépítéseket számtalan belső és külső tényező befolyásolja. Az egyik legkiszámíthatatlanabb tényező például az időjárás, de említhetnénk a koronavírus-járványt is. Gyopáros Alpár szerint mindezen látszólag hátráltató fejlemények ellenére sem történt leállás az útépítésben.
Történjen bármi az időjárással 2020 hátralévő részében, annyira előrehaladottak a munkák, hogy nincs akadálya az év végi átadásnak – mondta kérdésünkre a kormánybiztos.

Beküldés dátuma: 2020. 07. 28.

Kapcsolódó hírek

További hírek