Aktuális televízió, újság, rádió és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!
Hirdetés

A félénkebb gyerekeket noszogatni kell, de szóba jöhet a differenciált képzés is

A gartai tagiskola 1/b-s tanító nénije tősgyökeres kapuvári, akihez egyaránt közel áll az óvodás és a kisiskolás korosztály. A tizenhárom éve hivatását gyakorló Vargáné Bakó Bernadett végig a Pátzay-iskolában dolgozott, és ez idő alatt javarészt az első két osztályba járó gyerekekkel foglalkozott. A pedagógus szerint ők képviselik azt az átmenetet, amely a “babás kortól” a komolyabb iskoláslét felé mutat. Jelenlegi osztályába huszonheten járnak, ahol kisebbségben vannak a fiúk, mert mindössze négyen képviselik nemüket. Úgy tűnik, a kis közösség nemcsak emiatt különleges, hanem azért is, mert az elnőiesedett pálya történetében ritkaságnak számít, ha az elsősök bácsinak szólítják napközis tanítójukat. Kolléganője szerint Heipter Károly mindent elkövet azért, hogy a gyerekek délután is jól érezzék magukat az intézményben. A tanulók októberben a betűelemekkel ismerkednek, ezzel párhuzamosan foglalkoznak a számokkal. Félév táján  eljutnak arra a szintre, hogy már a húszas számkörben végeznek műveleteket, és ha minden jól megy, a nebulók többsége olvasni is fog – tájékoztatott Vargáné Bakó Bernadett. Szerinte az első osztály a legnehezebb, mert ilyenkor kell elsajátítani az alapdolgokat, és szinte minden ismeret újdonságként hat. A differenciált képzés alatt azt értette, hogy a jobb adottságokkal rendelkező diákok plusz feladatot kapnak, akik viszont lassabban haladnak, többet és alaposabban foglalkozhatnak az anyaggal. A tanító néni annak örülne a legjobban, ha a gyerekek nem kötelességnek, hanem sikerélménynek éreznék az előírt anyag befogadását. 
Somogyi Bálint megismerkedett a különféle vonalakkal, melyek ölthetnek háztető, egyenlőségjel vagy akár hattyú formát is. Bálint iskola után mit csinál a legszívesebben? – Kimegyek az utcára és bicózok a barátaimmal – mesélte a kisfiú. A szünetekben Dorka barátnőjével játszadozó, délután pedig a napköziben tanuló Kalmár Kamilla osztálytársaival pöttyöket és hullámjeleket rajzolgatott. Arra a kérdésre, hogy milyen volt megszokni a reggeli felkelést és a hosszú tanórákat, az elsős lány határozott választ adott: Nehéz! A legjobban annak örül, amikor tanítója mesét olvas neki és a többieknek. Ő is szeretné minél hamarabb megismerni a betűket, mert szívesen felolvasna anyukájának és a kistesónak.
Beküldés dátuma: 2011. 10. 12.

Kapcsolódó hírek

  • Idősek napi ünnepség Csornán

    A fiatalabb nemzedékek feladata, hogy az időseknek olyan életkörülményeket biztosítsanak, melyek lehetővé teszik számukra az öregkorhoz méltó derűs életet, és nem csupán az idősek napján, hanem az év minden napján, mert megérdemlik azt a törődést, ami jár nekik.

További hírek