A második világháborúban felrobbantott fővárosi Erzsébet híd darabjaiból kerültek ide azok a korlátelemek, amelyeket az 1949-ben elkészült acél és vasbeton szerkezetű, valamint a nemrég átadott, modern 21. századi kapuvári hídtestbe ugyancsak beépítettek.
Hámori György megpróbálta egyetlen szóval kifejezni azt az érzést, amely a kapuváriakban lakozott régóta, így a történethez leginkább passzolónak a “végre!” felkiáltást gondolta. – Aki az

elmúlt időszakban Kapuvár közlekedésében részt vett, az remélem érzi, hogy ennek a hídnak mekkora jelentősége van. A híd környéki világítás elkészítéséhez a város a maga szerény eszközeivel hozzájárult – mondta felszabadultan a település vezetője, aki ígéretet tett arra, hogy hamarosan felfestik a gyalogátkelőket, és jövő tavasszal folytatódik a városközpont korszerűsítése.
A tavalyi közbeszerzési pályázatot

108,8 millió forinttal elnyerő kivitelező, a Strabag területi igazgatója elmondta: idén márciusban bontották el a régi áthidaló szerkezetet, de az alapok megerősítése miatt indított új talajmechanikai vizsgálatok késleltették a munkálatokat. Július végén ismét nekiláttak a beruházásnak, és októberre elkészült az útburkolat.
Vermessy Sándor az átadási ünnepségen bejelentette: befejeződött a híd szélesítése és átépítése.
Rékasi Győző, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irodavezetője jelképesen is átadta az elkészült beruházást Sümegi Péternek, a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatójának.
Az avatóünnepség után megindult a kisvárosi forgalom a hídon: ki csoportosan, ki a kutyájával sétálgatva, míg mások kerékpárral keltek át a folyó felett, s legvégül szabaddá vált a forgalom az autósoknak is. Az elsőként átguruló gépjármű vezetője dudálással adta tudtára mindenkinek, hogy jól használható az út, nyugodtan követhetik. A híd lábánál várakozó asszonyok,
Németh Józsefné és
Kiss Ferencné abban egyetértettek, hogy a megszélesített, biztonságosabb átkelő Kapuvár színvonalát emeli.