Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Tíz évvel ezelőtt még nem volt téli alufelni

A gépkocsik egyik legfontosabb alkatrésze a megfelelő méretű és mintázatú gumiabroncs, mely egyben a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele. A téli gumiabroncsokat speciális keverékanyagból állítják össze, és a lamellázott futófelületnek köszönhetően sokkal nagyobb tapadást biztosítanak az útfelületen. A nyári abroncs hét fokos hőmérséklet alatt megkeményedik, ezért ennek lényegesen csökken a tapadási felülete. A jeges útszakaszokon a nyári gumi teljesen alkalmatlan az autózásra, mert úgy viselkedik, mintha tükrön haladnánk át vele, és a legkisebb kormánymozdulatra irányíthatatlanná válik a jármű. Horváth Zoltán az autósoknak azt javasolja, hogy a téli gumit külön felnire szereljék fel, mert a tavaszi és téli szezonváltáskor nem kell újból átrakni, és a tárolása is egyszerűbben megoldható. Hogy a sofőrök lemez- vagy alufelnit használnak-e, majdhogynem mindegy, mert utóbbit olyan módon állítják elő, hogy alkalmas legyen a téli közlekedésre.
A csornai gumiszerviz tulajdonosa leszögezte: persze vannak olyan autósok, akik úgy gondolják, olyan jól vezetnek, hogy felesleges a téli gumit felszereltetniük. Őket is megpróbálják meggyőzni, mert a biztonságon túl a gépjármű üzemben tartása is kifizetődőbb, ha az időjárásnak megfelelő felszereltségű autóval közlekednek. A mai modern technikának köszönhetően akár háromdimenziós lamellált réteggel készülnek a jobb abroncsok, melyek hirtelen fékezéskor is az országúton tartják az autót. A szervizek által gyakran kínált centírozás pedig a kényelmes vezetést teszi lehetővé, mert a gépjármű az útviszonyoknak megfelelő pozícióban halad.
Beküldés dátuma: 2012. 01. 25.

Kapcsolódó hírek

További hírek