A „TeSzedd” mozgalomba benevezett széchenyis diákok szerint idén kevesebb szemetet találtak a városban, mint ahogy azt megszokták a korábbi években. A Széchenyi a későbbiekben is csatlakozni fog az országos akciókhoz, de a legfontosabb, hogy a nap minden percében szem előtt legyen a környezettudatosság.
A Csornai Széchenyi István Általános Iskola évtizedek óta nagy hangsúlyt fektet a környezeti nevelésre, melynek része a rendszeresen, évente egy alkalommal megrendezett a környezetvédelmi projektnap.
A gyerekek számára úgy állították össze a programokat, hogy jól érezzék magukat, az egész nap mozgalmasan teljen, és elfoglaltság mellett tanuljanak is valamit.
– Lerakódjon bennük néhány olyan érzés és gondolat, amely ha később felszínre kerül, felnőtt korukban is hasznossá válik – mondta Balogh Katalin. A színes, változatos programokról az ÖKO-Játék Kft. gondoskodott – tette hozzá a Széchenyi pedagógusa, majd megköszönte a támogatók hozzájárulását. A sikeres ÖKO-nap lebonyolításáért az iskolában dolgozó osztályfőnökök is kivették a részüket.
Ezenkívül az intézmény csatlakozott több olyan országos- és világszintű akcióprogramhoz, mint például a „Világ Legnagyobb Tanórája” nemzetközi oktatóprojekthez, a „Mozdulj a klímáért!" felhíváshoz, valamint a „TeSzedd!” mozgalomhoz. Utóbbihoz kapcsolódva, a hetedikes diákok a város utcáit járva szedték össze a szemetet. A zsákokat a város különböző gyűjtőpontjain helyzeték el, ahonnét a Magyar Közút Nonprofit Zrt. helyi munkatársai juttatták el a megfelelő helyre.
A „Világ Legnagyobb Tanórája” témakörhöz tartozó programok szintén terítékre kerültek az osztályközösségeken belül.
A Széchenyi pedagógusa szerint a bennünket körülvevő környezet is ösztönözhet arra, hogy jobban odafigyeljünk a tisztaságra, a szelektív hulladékgyűjtésre, a természet megóvására. Az ÖKO-nap célja többek közt a környezettudatos életmódra nevelés. Az iskolaépületen belül időről időre felújítások történnek annak érdekében, hogy a gyermekek a szó szoros értelmében használható, tiszta tantermekben nevelkedjenek. Balogh Katalin megjegyezte: Sajnos egyre több a magatartászavaros fiatal, ezért minden elővigyázatosság ellenére emelkedik a rongálások száma is. A fizikai rombolás mellett ez a negatív folyamat a szellemi síkon is megjelenik, mert a tanulók kevésbé tisztelik egymást, és mind gyakoribb a bántás, valamint a trágár megnyilvánulás. A felnőttek megpróbálnak gátat vetni a közönségesebb viselkedésmintáknak, de több olyan gyermekre lenne szükség, aki visszahúzza a kortársakat a helyes irányba. A tanárnak nem marad más eszköz a kezében, mint a szavak ereje, vagyis hogy a lehető legtöbbet beszélgessenek az iskolásokkal, a másik lehetőség pedig a személyes példamutatás. A pedagógus szerint egyre inkább komplex társadalmi szintű probléma leképeződése az iskolai konfliktus.
Az intézmény a tanév hátralévő részében is csatlakozik a különböző akciókhoz: ilyen lesz a „Fenntarthatósági témahét”, a „Föld napja” vagy a „Ki a tanteremből nap!”
Nincs miért izgulni az elsősöknek, hiszen 2023 szeptemberétől a széchenyisek nagy családjához, összetartó közösséghez tartoznak valamennyien.
Teljes ágykihasználás mellett működik a kapuvári Lumniczer Sándor Kórház és Rendelőintézet rehabilitációs részlege, ami kisebb várólistát eredményezett.
– Bár a magyar forradalom és szabadságharc a hősies küzdelem és helytállás ellenére elbukott, a harc, a rengeteg véráldozat nem volt hiábavaló.
Csorna város önkormányzata Petőfi Sándor emlékművénél tartott ünnepi megemlékezést az 1848/49-es szabadságharc 176.
1848 tavaszi eseményeinek legfontosabb üzenete a mai ember számára: Képesek vagyunk küzdeni nemcsak önmagunk, hanem egész nemzetünk boldogulásáért, boldogságáért.
Mindig keressük meg az adott nap ajándékát, mely átsegíthet bennünket az időskor nehézségein – javasolta Világosné Rozsonits Erika, aki összefoglalta a Rábaközi Televíziónak a Csornai Írisz Nyugdíjas Egyesületnek tartott „Az időskor boldogsága” című előadását.