Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Mit kell tennie Csornának, ha járási központ akar lenni?

Még nincs kizárva, hogy Csorna járási központ legyen, de Kapuvár mérföldekkel előbbre jár - hangzott a televíziós nyilatkozatban -, mert az élelmesebb településvezetők már komoly lobbitevékenységet folytatnak az ügy érdekében. Gyopáros Alpár megjegyezte: egyelőre nem látom Csornának ezt a fajta lobbitevékenységét, de bízom benne, hogy előbb-utóbb elindul a folyamat.  Előfordulhat, hogy korlátozott számban jönnek csak létre a járási központok, ami elindíthatja a városok közötti rivalizálást. A képviselő továbbá arra figyelmeztetett, hogy extra előnyökre ne számítson a kiválasztott város, de az ott élőknek mindenképpen egyszerűbb lesz, mert nem kell annyit utazgatniuk az ügyintézés végett. A képviselő úgy véli, hogy elég nagy a településvezetők felelőssége, mert a címmel járó funkció nem csupán a kormányablakok kihelyezéséről szól, hanem oda kerülhet minden olyan államigazgatási feladat, amely ma még a jegyzők vállát nyomja. A csornaiaknak nagyon nem mindegy, hogy hatósági ügyeik miatt a településen belül kell-e mozogni, vagy át kell utazni a közeli helységbe.
A Fidesz a választásokon szerzett kétharmados támogatásával élve szeretné végrehajtani a közigazgatás mélyreható átszervezését, azért, hogy mosolygós, barátságos hivatali ügyintézők segítsék az állampolgárokat. A közigazgatást érintő reformok több évtizede fennálló problémára kínálnak megoldást, hiszen minden kormány fontolgatta az átalakítást a rendszerváltás óta. Napjainkban nehézkes, lassú ügyintézés jellemzi a közhivatalokat, melyek munkáját az állampolgárok nehezen látják át. Hivatali ügyintézéssel kapcsolatban mi az emberek benyomása ma, s nemcsak Budapesten, hanem természetesen Csornán is? Aki bemegy a hivatalba, az általában morózus, szigorú tekintettel találkozik, ha egyáltalán találkozik, hiszen szűkös ügyfélfogadási idők vannak - jegyezte meg Gyopáros Alpár. A Kormányablakokat hétfőtől péntekig, reggel nyolctól este nyolc óráig lehet felkeresni. Rengeteg olyan ügykör van még, amelyet viszont képtelenség egyik napról a másikra közös rendszerbe foglalnil, de az a cél, hogy 2013 év végéig az összes hatósági ügyet egy helyen  lehessen bonyolítani - fogalmazott a képviselő. Eddig szinte csak pozitív visszajelzések érkeztek a kormányablakok létrehozásával és ügyfélbarát működésével kapcsolatban.
Beküldés dátuma: 2011. 04. 27.

Kapcsolódó hírek

  • Hantech: Sikeres vállalkozás a régióban

    „Maradj itthon, ne vándorolj el!” - ezt a szlogent tűzte ki maga elé a Hantech Zrt. A szakmunkások képzésében élen járó üzem mindent elkövet annak érdekében, hogy helyben tartsa a jó munkaerőt, hisz jövőjének egyik záloga a szakértelem.

További hírek