Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Megkezdődött a csornai elkerülő építése

A csornai, illetve a rábaközi emberek által évtizedek óta várt pillanat ez a mostani – kezdte sajtótájékoztatótját Gyopáros Alpár. Az országgyűlési képviselő azért állt a kamerák kereszttűzébe, hogy bejelentese: megkezdődött az M85-ös autóút Csornát elkerülő szakaszának építése.
A csornai Fidesz az elmúlt évtizedben gyakran faggatta az embereket arról, hogy  min szeretnének változtatni, s elsősorban mire lenne szükségük. A legtöbben a csornai elkerülőt említették, ami nem véletlen, hiszen a település belvárosát rendkívül nagy átmenőforgalom terheli, mely csúcsidőszakban megközelíti a napi 20 ezer járművet – mondta a megyei útügyi biztos.
Az elkerülő építése politikai választási ígéretként 2002-ben hangzott el először országos és helyi szocialista politikusok szájából, akik 2006-ra ígérték a beruházás befejezését.
– A 2010-es kormányváltásig egyetlen kapavágás sem történt ebben az ügyben, ezért érthető, hogy a rábaköziek  türelme vészesen fogyott. Azonban a mostani kormány gyors döntéseinek köszönhetően, illetve a megrendelő, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megfeszített munkája révén az előkészítő munkálatok felgyorsultak. Ennek köszönhető, hogy ma már a kivitelezési munkákról beszélünk – mondta Gyopáros Alpár. – Nem csak a csornai elkerülő fog megépülni 2015-ig, hanem gyorsforgalmi összeköttetést kap  Csorna és Győr, illetve az M86-oson több szakaszban Csorna és Szombathely – tette hozzá az országgyűlési képviselő.

Már nem kell sokáig meghosszabbítani a forgalomban résztvevők legalább egy évtized óta tartó türelmi idejét, mert a helybeliek és a közlekedők hamarosan megtapasztalják, hogy a beruházás első üteme mellett megindul a második szakasz építése is, tehát 2016-ig elkészül a teljes elkerülő.

Loppert Dániel az előbbieket csupán annyival egészítette ki, hogy naponta mintegy 7500 nehézgépjármű megy át a kritikus útszakaszon. A 12,5 km hosszú, 2 x 2 sávos szakasz megépítésével létrejön a város keleti elkerülője. Az Új Széchenyi Terv keretében,  az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával megvalósuló beruházás nettó költsége 30 milliárd forint. A kivitelező az előkészítő munkálatok során kb. 10 km-es szervizutat is épített, hogy Farádot és Csornát mentesítse a munkálatokban részt vevő nehézgépjárművektől.
Gyopáros Alpár végül arra kérte a városban és a környékén közlekedő autósokat, hogy fokozott óvatossággal haladjanak azokon a sebességkorlátozó táblákkal megjelölt  szakaszokon, ahol a
teherszállítók lefordulnak a főútról. Beküldés dátuma: 2013. 09. 27.

Kapcsolódó hírek

További hírek

  • Egy éve alakult újjá Kapuvár Város Fúvószenekara

    Az előrevivő céloknak megtartó ereje lehet egy amatőr csapat életében – mondta Kőszegi-Németh József.

  • Import helyett magyar hagyma kerüljön a boltokba

    Családi János a zöldség- és gyümölcstermesztéssel foglalkozó rábaközi gazdák jelenlegi helyzetét elemezte, de azt is elmondta, hogy milyen jövő várható az ágazatban.

  • Falusi közösség nincs civil szervezetek nélkül

    Hatalmas értéket képvisel a civil erő, melynek közreműködése nélkül hamar elfelejtődnének hagyományaink, sőt ellátórendszerek kerülnének végveszélybe, de nélküle a sportélet sem lenne olyan, amilyennek megszoktuk és megkedveltük.

  • Friss lendülettel és új vezetővel kezdte meg idei munkáját a nyugdíjasklub

    Csupa szív, lelkes emberek alkotják a beledi „Ezüstfenyő” Nyugdíjasklubot, de tavaly a megszűnés réme fenyegette az összeszokott kis csapatot, mert egyikük sem vállalta az egyesület vezetését, sőt még a városban sem találtak erre megfelelő személyt.

  • I. Rábaközi Farsangi Lovas Karnevál

    Százhuszonhét hátasló, tizenegy fogat és több mint százötven jelmezes vett részt az első alkalommal megrendezett farsangi lovas fesztiválon, mely nemcsak a rábaközieket mozgatta meg: az ország különböző pontjáról érkeztek lovasok, hogy részt vegyenek a téltemető kavalkádon.