A tavaly év vége fele átadott Farád és Jobaháza közti kerékpárút nemcsak az említett két községet köti össze egymással, hiszen a biciklisek innentől kezdve sokkal könnyebben eljutnak a Rábaköz többi településére is.
Sokan egyetérthettek Szalai Zoltán szavaival, hiszen a kerékpárosok számtalanszor megtapasztalhatták, hogy milyen nehezen jutottak el Farádról Csornára. A bonyodalmakat nem a szomszédos települések közti kilométerben mérhető távolság okozta, hanem a 85-ös főúton áthaladó hatalmas forgalom. A Csornát és Farádot összekötő kerékpárút évekkel ezelőtt megépült, ezért valószínűsíthető, hogy általa csökkent a közúti közlekedési balesetek száma a térségben.
Farád polgármestere a szakemberek munkáját dicsérve beszélt a tavaly év végén átadott újabb kerékpárútról, mely Farádot és Jobaházát köti össze. Gondolatmenetét így folytatta: a családok sokkal könnyebben rászánhatják magukat a biciklis kirándulásokra, mert Bogyoszló, Sopronnémeti, Szil, Rábatamási és a többi falu irányába folytathatják útjukat. Az ünnepek alkalmával egyre többen felkerekednek szabadidejükben, így legalább gyermekeiket is nyugodtan magukkal vihetik a szülők.
Varga Zoltán szerint Jobaháza lakossága szép ajándékot kapott tavaly karácsony előtt: átadták a csornai elkerülő 2. szakaszát, valamint a Farád–Jobaháza közti kerékpárutat. Utóbbi település polgármestere szintén a biztonságos közlekedést hangsúlyozta, ami nagyon fontos a községről eljáró dolgozóknak, illetve a Jobaházára utazóknak egyaránt. – Akár a vasúti vagy távolsági autóbuszos közlekedést is el lehet érni kerékpárral, aminek számomra sport értéke is van, hiszen a biciklizés az egészséges életmódhoz tartozik. Jobaháza polgármestere megköszönte a fejlesztésben résztvevők közreműködését.
Gyopáros Alpár leszögezte: Nincs megállás, a kormány az M85-ös gyorsforgalmival Sopron irányában egészen az osztrák határig folytatja az útépítést. A legnehezebb napokon Csornán 30 ezer jármű haladt át naponta, melynek egyharmada kamion volt – emlékeztetett a 2015-öt megelőző esztendőkre a térség országgyűlési képviselője. Már a csornai elkerülő első ütemének átadása után a nagyobb járművek kétharmada a városon kívül haladt tovább, míg a személyforgalom kb. a felére csökkent. A Sopron fele közlekedők továbbra is Csornán, illetve Farádon áthaladva jutottak el úti céljukhoz. Gyopáros Alpár abban bízik, hogy a csornai elkerülő 2. szakaszának forgalomba helyezését követően a maradék kamionforgalom is elkerüli a várost, továbbá a kisebb járművek sem biztos, hogy terhelik a település útjait. Régóta mondjuk, hogy kerékpárutak kellenek a Rábaközben, és nemcsak a külső turizmus érdekében, hanem az itt élők biztonságosabb mozgása miatt – jegyezte meg. Gyopáros Alpár ünnepi beszédét követően az érintett települések polgármestereinek átadta a dr. Áder János köztársasági elnök kézjegyével ellátott emléklapot.
Teljes ágykihasználás mellett működik a kapuvári Lumniczer Sándor Kórház és Rendelőintézet rehabilitációs részlege, ami kisebb várólistát eredményezett.
– Bár a magyar forradalom és szabadságharc a hősies küzdelem és helytállás ellenére elbukott, a harc, a rengeteg véráldozat nem volt hiábavaló.
Csorna város önkormányzata Petőfi Sándor emlékművénél tartott ünnepi megemlékezést az 1848/49-es szabadságharc 176.
1848 tavaszi eseményeinek legfontosabb üzenete a mai ember számára: Képesek vagyunk küzdeni nemcsak önmagunk, hanem egész nemzetünk boldogulásáért, boldogságáért.
Mindig keressük meg az adott nap ajándékát, mely átsegíthet bennünket az időskor nehézségein – javasolta Világosné Rozsonits Erika, aki összefoglalta a Rábaközi Televíziónak a Csornai Írisz Nyugdíjas Egyesületnek tartott „Az időskor boldogsága” című előadását.