Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Elöregedett az aszfalt

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatósága az elmúlt év tavaszi időszakában tíz-tizenkétezer burkolathibát regisztrált egyik felmérése alkalmával – számolt be a szomorú eseményről Sümegi Péter az egyik kapuvári képviselő-testületi ülésen. Az igazgató hozzátette: idén valamivel kevesebbel, de legalább kilencezer problémás hellyel számolnak. Megyénk úthálózatának nem egészen a fele rendelkezik aszfalttal, a többi szakasz viszont portalanított makadámburkolat. Utóbbi nem felel meg a mai kor követelményeinek, ezért sok helyütt sebességkorlátozást kellett bevezetni. A forgalom lebonyolítása szempontjából elsők között van a Csornán és Kapuváron átvezető 85-ös főút, mely országos viszonylatban az egyik legrosszabb állagú másodrendű  úthálózatnak számít.
A kormány 2027-ig prognosztizált gyorsforgalmi és főútfejlesztési programja négy ciklusra tagolódik. A Csorna-Győr közötti szakasz előkészítése a tavalyi szakmai és társadalmi egyeztetést követő régészeti feltárással már megkezdődött , 2020-tól pedig Kapuvár is bekapcsolódhat a gyorsforgalmi hálózatba. A törvénynek megfelelően a fejlesztést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bonyolítja. A kormány nem kapacitásbővítő felújításaiban szerepel, hogy 2020-ig rendbe teszik a 85-ös főút burkolathibákkal teli, jóval tíz év feletti kapuvári átkelési szakaszát a jelzőlámpás csomóponttól a Sopron irányában lévő benzinkútig. Ugyancsak e határozat része a kapuvári Vámház-ér híd felső rétegének cseréje. Keresik a forrást a 8611-es út rövid kapuvári szakaszának burkolatmarására és aszfaltozására. Amíg  nem kezdődnek meg a nagyfelületű javítások, a közútkezelő üzemmérnökségei a forgalomra legveszélyesebb kátyúkat javítják ki.  A baleseti gócok megszüntetésében Kapuvár szintén érintett: az egyik projektjavaslat szerint a 85-ös számú főút osli csomópontjához  jelzőlámpás gyalogátkelőhelyet alakítanának ki, összehangolva a 150 méteren belüli üzlet csatlakozó útjával. Bár Kapuváron kevés a jelzőlámpa, de Sümegi Péter megjegyezte: a hagyományos izzókat a jobban látható, energiatakarékos LED-esre cserélik.
Beküldés dátuma: 1970. 01. 01.

Kapcsolódó hírek

További hírek