Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Bognár Kristófnak nem lesz gond az álláskeresés

A csornai Bognár Kristóf az egyik kiválasztott, aki a győri Révai Miklós Gimnázium tanulóifjúságából kerül be az arab város luxusegyetemére. Nyilván számít, hogy a felvételt nyert diák jó tanuló és intelligens, de az ötödéves fiú nem tud olyan szempontrendszerről, amely alapján előnyt élvezhet bármely diák. A New York-i egyetem Abu Dhabiba kihelyezett tagozatán fontos, hogy a tanuló sokoldalú legyen.
A győri Révai Miklós Gimnázium nyelvi előkészítő tagozatos osztályának tanulója nem akart nagyképűnek tűnni, de le sem tagadhatta, hogy amibe belekezd, azt általában sikerre viszi. Ami az előzmények ismeretében nem okozhat túl nagy meglepetést: Kristófnak nincs különösebb gondja a tanulással, de mellette focizik és zenél; gitáron,  trombitán és zongorán játszik. - Szerintem igenis fontos, hogy ne csak azokat a tárgyakat tanuljuk, amelyek az egyetemen szükségesek, hanem mindent, mert az általános műveltséghez hozzátartoznak - tette hozzá a révais fiú. Magfizika, atomfizika, fénytan, na ezek a nagy kedvencek.
Bognár Kristóf középiskolai tanárának nem lehetett könnyű dolga, amikor megírta a tanítvány több ezer szavas, négy részből álló jellemzését, mert ebben a számszaki tanulmányi és versenyeredmények kevésbé domináltak, hiszen az egyetemet a felvételiző személyisége sokkal jobban érdekelte. A hazai követelményszinthez egyáltalán nem hasonlítható amerikai felvételi rendszerben sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek arra, hogy mi az illető egyéni erőssége. - Esszéket kellett írnom, kis kérdésekre válaszolnom, hobbiimat felsorolnom, de tárgyi tudást firtató tesztekre nem voltak kíváncsiak - derült ki a riportalany tájékoztatójából.
Nagyon jó lenne, ha a magyar szokásrend is átvenne ezekből, mert úgy vélem, hogy sok felsőoktatási intézménybe felvételiző reagált volna inkább ilyen témákban, ami persze nem kicsinyíti az esszé jellegű dolgozat jelentőségét, sőt! A száraz lexikális ismeretek helyett inkább az egyéni motivációra kérdeztek rá: Miért szeretne az egyetemen tanulni? Honnét szerzett tudomást a lehetőségről? Hogyan változtatna a személyiségén, ha itt tanulna? A nagy esszé is csupa izgalmas dologgal foglalkozott, mint például: Kinek a személyisége inspirálta a tanulásra? Melyik az a kérdéskör, ami mostanság foglalkoztatja? Kristóf elbeszéléséből kiderül, hogy a felvetett tárgykör inkább a logikai, a kombinatív és  problémamegoldó képességre fókuszált, valamint az illető egyéni kreativitását, előrevivő tulajdonságait szerette volna megtudni.
A felsőfokú nyelvvizsgát letevő Bognár Kristóf régóta szeretett volna részt venni valamilyen külföldi cseretanulmányban, ezért is választotta a nyelvi előkészítőt, hogy több időt tölthessen az angollal. A németet viszont kevesebbet használja, ezért középszintű tudása idővel csökkenhet. A diák nyelvi képességeit sem a magolással fejleszti, hanem helyette inkább angol filmeket és internetes oldalakat néz; így legalább szórakozva tanul.
Miután a csornai fiatal sikeresen teljesítette az angol nyelven íródott online felvételit, meghívást kapott egy különleges hétvégére. A tökéletesen szervezett utazás végén már várták a csornai fiatalt, akit pazar körülmények fogadtak. - Mindenki nagyon segítőkész volt, bármit kérdeztünk, szívesen válaszoltak. Az érkezés utáni éjszaka a barátkozásról szólt - mesélte Bognár Kristóf, akinek Esterházy Péter könyve jelképezte a hátrahagyott otthont, de lehetett volna bármely más szerző műve is, a lényeg, hogy anyanyelven szólt a benne lévő történet. Miután a nyolcvan diák megmutatta, a számára jelképpel bíró tárgyat, körbesétáltak velük a minden igényt kielégítő campusban. A tíznél alig több tanuló befogadására tervezett, legmodernebb technikával felszerelt helyiségek tágasak. Kristóf élvezte a valószínűségszámítással foglalkozó bemutató órát.
- Mindenképpen fizikus szeretnék lenni - mondta határozottan az érettségire készülő Bognár Kristóf, ezért idén szeptembertől az abu dhabi egyetemen kezdő diák az általános műveltséget adó két év után is valószínű, hogy a reáltudományok szakot fogja választani, 2011 nyarán pedig az angol nyelv fejlesztésével “piheni ki” a  középiskola fáradalmait. A befogadó egyetem állja a képzés összes költségét, a csornai fiú ezenfelül 200 dolláros havi ösztöndíjra is számíthat. A “Mi leszel, ha nagy leszel?” kérdésre Kristóf így válaszolt: Az Egyesült Államokban helyezkednék el.
Beküldés dátuma: 2011. 04. 06.

Kapcsolódó hírek

További hírek