
Miletics Lászlóné nem most kezdte a pályát, hisz több évtized van a háta mögött.

Az első-második osztályos gyermekek tanítója a nevelőmunkáját nagyon szép feladatnak tartja, különösen azt, amikor bevezeti a kis óvodásokat a számok és a betűk birodalmába. A húszfős osztályban valamennyivel többen vannak a fiúk. A gyerekek főként a lakótelepi óvodából érkeztek, de a város különböző részéről is járnak ide diákok, ketten pedig busszal utaznak minden nap.
– Nagyon hasznos dolog, hogy minden nap van testnevelés óra, mert szükségük van a mozgásra. Iskolánknak nagy udvara van, ezért amíg az időjárás engedi, a leggyakrabban a szabadban leszünk – mondta a pedagógus.
Az elsősök a betűelemek után a számokkal ismerkednek, ezután pedig az összeolvasás következik. A haladási tempó mindig az adott osztály képességeitől függ. Nem kell valamennyi kisgyermeknek már karácsonykor olvasni, mert a tanító szerint először a biztos betűismeretre van szükségük.

A legkisebbek már túl vannak az első kiránduláson: a pápai Esterházy-kastélyban korhű ruhába öltözhettek a kapuvári diákok, és kipróbálhatták a régi játékokat is. Miletics Lászlóné úgy gondolja, hogy a nyugodt, derűs iskolai légkör használ a tanulóknak. A monotomitást játékkal és mozgással oldják fel, s utána még intenzívebben haladhat a munka.
A hatéves Kogler Zsófika bírja az egyhelyben ülést, ezért oda tud figyelni az órákra. A legszívesebben az ábécével ismerkedik, a leckeírást pedig már megszokta. Nagy László többször is lerajzolta a család balatoni nyaralását, mert ez a kedvenc témája. Az elsős kisfiú jónéhány betűt felismer, s hamarjában felsorolta a magánhangzókat.
Az 1/b-be huszonnégy kisegyermek jár, akik valamennyien

jól felkészültek az iskolai létre. Csorba

Ernőné szerint írás- és beszédkészségük egyaránt megfelel a kezdő szintnek, ezért könnyen átvészelték az első időszakot. A kötött iskolai tanrendet viszonylag hamar megszokták, ezért a tanulással is a megfelelő tempóban haladnak. Első félévben tízig ismerkednek a számokkal, majd azt követően a húszas számkörig bővítik tudásukat. A pedagógus szerint a mai kor gyermekeivel kicsit másként kell foglalkozni, mert előképzettségüket inkább tévénézés és számítógépezés közben szerzik meg. A jelenlegi elsősök kicsit izgágábbak, de bizonyos szempontból meg fejlettebbek, mint a korábbi generációk.
Mészáros Alexa épp hetedik születésnapját ünnepelte, mikor riporterünkkel beszélgetett. A meglepi nem is volt annyira váratlan, mert a kislány MP3 lejátszóra vágyott. Alexa azt is elárulta, hogy az iskolában gyakran rajzolnak és színeznek. Kedvenc témája a virágos rét, ahol pillangók repkednek, és gyönyörűen süt a nap. Az osztálytársak közül néhány gyermekkel csak itt az iskolában ismerkedett meg, de a kislány egy másik csapatnak is a tagja: egy esztendeje jár a mazsorett csoportba.
Beküldés dátuma: 2013. 10. 25.
-
Tatai Lajos igazi lokálpatriótaként támogatja szülővárosa szépülését
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.
-
A Csornai Napközi Otthonos Óvoda felkészült az épületkorszerűsítésre
Csorna óvodásai gördülékeny, zavartalan nyári időszakon vannak túl, mely a gyerekek életkori sajátosságaiknak, igényeinek megfelelő szabadidős programokkal telt el.
-
Látványos felújítások a Kapuvár Térségi Általános Iskola valamennyi telephelyén
A Kapuvár Térségi Általános Iskolában 700 tanuló kezdte meg a 2025/2026-os tanévet. Idén ősszel is három első osztályt indítottak: egyet Gartán, kettőt pedig a Széchenyiben, és vidéken is szép számmal vannak elsős tanulók.
-
Átadták a csornai Széchenyi iskola felújított ebédlőjét
A padozattól a mennyezetig minden megújult a csornai Széchenyi István Általános Iskola ebédlőjében, mely évtizedek óta a gyermekétkeztetés egyik legfontosabb bástyája a városban.
-
Fábiánné Domán Hermina quilling és papírplasztika kiállítása Csornán
Mindenkinek megvan a saját stílusa és mintavilága: Fábiánné Domán Hermina az absztrakt geometriát választotta, melyből olyan egyedül-álló alkotások születtek, mint a háromdimenziós papírcsíkok.