A Kapuvár Térségi Általános Iskola igazgatója sikeresnek érzi az elmúlt két félévet. A diákok rengeteg versenyen vettek részt, ahonnét jobbnál jobb eredményekkel tértek haza, és ami a legfontosabb, hogy valamennyi tagintézményben jól érezték magukat.
A város önkormányzata hét esztendővel ezelőtt vonta össze gazdasági okok miatt a kapuvári általános iskolákat, s ehhez a közösséghez társult négy falu, Szárföld, Himod, Veszkény és Babot, nem sokkal később pedig Osli, valamint Vitnyéd. Az érintetteknek eleinte volt némi fenntartása a változással kapcsolatban, de ennyi év elteltével megnyugodtak: az oktatási egységek azonos pedagógiai programmal dolgoznak, ugyanakkor minden iskola megőrizhette jól bevált hagyományait.
A Kapuvár Térségi Általános Iskolában végzett diákoknak jó a továbbtanulási esélyük, hiszen szép számmal bejutnak az általuk választott középfokú intézményekbe – tudtuk meg az igazgatótól, aki a jelentkezési határidő előtt kollégáival együtt tájékoztatja a szülőket, hogy minél reálisabb képet kapjanak a lehetőségekről.
A nyolcadikasoktól való búcsúzás legérzékenyebb része nem a nagy plénum előtt történik, hanem szűkebb körben, az osztályteremben. A diákok ekkor már sokkal érettebbek, ezért jobban megértik, hogy amit korábban szigornak éreztek, valójában a javukat szolgálta.
A három éve Kapuváron élő Horváth Lászlónak eddig sem esett nehezére, ha igazgatói munkája mellett a város felkérte valamilyen plusz feladat elvégzésére. A fertőszentmiklósi származású családapa felesége és gyermekei jövőjét is Kapuváron képzeli el. A város közéletében aktív szerepet vállaló pedagógus amennyiben felhatalmazást kap a lakosságtól, képességei szerint részt venne az önkormányzati munkájában
A tanároknak és a gyerekeknek egyaránt meg kellett szoknia az online tanulást, különösen, ha hangszeroktatásról van szó, mely talán a többi tárgynál is jobban igényelné a testközeli, személyes találkozást – mondta Szücs Róbert, a kapuvári Metrum zeneiskola igazgatója.
A tanároknak és a gyerekeknek egyaránt meg kellett szoknia az online tanulást, különösen, ha hangszeroktatásról van szó, mely talán a többi tárgynál is jobban igényelné a testközeli, személyes találkozást – mondta Szücs Róbert, a kapuvári Metrum zeneiskola igazgatója.
Jól működik a Magyar Falu Program, jellemezte röviden a farádi polgármester a vidéki kistelepülések fejlesztésére, népességmegtartó erejének növelésére létrehozott támogatási rendszert.
A 2020/2021. tanév rendjéről szóló 27/2020. (VIII. 11.) EMMI rendelet szerint az óvodások és a tanköteles korú tanulók 2021.
A Beledi Evangélikus Egyházközségben kutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy milyen módon érhetnék el a tagságot a koronavírus-járvány miatti lezárások ideje alatt.
Az elmúlt időszakban a Kormány több olyan intézkedést vezetett be, mely jelentősen megkönnyíti a fiatalabb korosztály életet.