Az értékteremtő munka felelősséggel jár

A téti általános iskola új vezetője tizenhét éven át gyakorolta szakmáját, mely idő alatt volt alkalma megismerni az intézmény belső világát, ugyanakkor hasznosnak tartja azt a hat esztedőt is, amikor a rendszerszemlélet szerint foglalkozott az oktatási feladatokkal.

Széles Imre 2015 augusztusa óta vezeti a Téti Kisfaludy Károly Általános Iskolát. A szakember huszonnégy éve tevékenykedik a közoktatásban, gyakorló pedagógusként pedig tizenhét esztendeig dolgozott, miközben a győrladaméri intézményt tíz éven át irányította. Ezt követően került a Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézethez, melynek vezetői feladatait ez év márciusáig töltötte be. Mielőtt elvállalta a téti iskola igazgatását, rövid ideig a Győri Pedagógiai Oktatási Központ megbízott vezetőjeként tevékenykedett.
A téti székhely-intézményhez napjainkban három tagiskola tartozik: a győrszemerei, a mórichidai és a rábacsécsényi. A Kisfaludy Károly Általános Iskolába összesen 551 tanuló jár, akik az alapképzésen túl művészeti nevelésben és szükség szerint gyógypedagógiai ellátásban részesülhetnek. A hatékony munka elvégzéséhez komoly szakmai potenciál áll a rendelkezésre, de megkezdődött az a fajta munkaerő-tervezési folyamat is, mely az iskola érdekeit és a pedagógus tudását, valamint erősségeit próbálja összhangba hozni a lehető legnagyobb eredményesség érdekében. Ami viszont nagyon jó, azon nem szabad változtatni, ezért az iskola nagy múltú hagyományrendszerét meg kell őrizni – hangsúlyozta a riportalany.
Széles Imre elsősorban stabil, nyugodt légkört szeretne kialakítani az iskolában, és amennyiben indokoltnak látja, a fejlesztések érdekében megfontolt változtatásokat kíván bevezetni a közeljövőben. Az igazgató az eddigi szakmai visszajelzések és a mindennapi tapasztalatok alapján elmondhatja, hogy a jól felkészült pedagógus gárda képes a munka megfelelő színvonalon való elvégzésére. A téti intézmény olyan színes, befogadó iskola, ahol rengetegféle szülői és tanulói igény jelenik meg, melyekre megfelelő pedagógiai választ kell adni. Az intézmény vezetője saját és kollégái felelősségét főként abban látja, hogy megakadályozzák a nagyobb gyermekek győri intézményekbe való elvándorlását.

Beküldés dátuma: 2015. 09. 29.

Kapcsolódó hírek

További hírek