Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Az Arany iskola küldöttségének törökországi élményei

A kilenc ország részvételével megrendezett, két tanév alatt zajló projekt törökországi helyszínére a magyar tanárokkal és diákokkal egy időben érkezett az észt delegáció is, s valamennyien megtartották prezentációval kiegészített előadásukat. A csornai pedagógusok értékes tapasztalatokat szereztek az óvodás és iskolás korú siket gyermekek oktatásával foglalkozó, valamint társadalmi beilleszkedését segítő intézményben.

A szakmai konzultációk mellett igazi turisztikai paradicsomban látták vendégül a csornaiakat.
A program részeként kétnapos kis-ázsiai rendezvényre látogatott az Arany iskola küldöttsége. A világörökség részeként jegyzett Cappadocia és Ankara a kis településről érkezett látogatóknak csodálatos élményt nyújtott. A török fővárosban az ország oktatásáért felelős politikus köszöntötte a rábaközi küldöttséget, de a gyerekek is alaposan felkészültek a fogadásukra.
Gönye Martin arról beszélt, hogy a török látogatás során tanáraik fordították angolra mondanivalójukat, s úgy kommunikáltak a külföldi diákokkal. A hallássérülteket oktató iskolában a jelbeszédből megtanultak néhány kifejezést. A fiút lenyűgözte a sok szép látvány, különösen Cappadocia földalatti városa, és az ott található alagútrendszer. – Aki még nem látta Törökországot, az nem tudja, miről maradt le – lelkendezett a tanuló, aki ha tehetné, bármikor visszautazna. Bogdán Amanda szívesen emlékezik a repülőtéren való fogadtatásukra. A tanuló mindegyik külföldi társával megtalálta a közös hangot, bár a nyelvi különbségek miatt nem volt egyszerű társalogni.

Az ismeretségek barátságokká alakultak át, ami a projektben részt vevő minden érintettnek sokat jelent.
A projektzáró rendezvényt Spanyolországban tartották, amelyen a csornaiak nem vettek részt, hiszen az előző tanévben már jártak a katalán vidéken. Lechner Aranka összességében eredményesnek nevezte a nemzetközi iskolai együttműködést, hiszen a tanároknak alkalmuk nyílt bepillantani  a többi ország sérülésspecifikus területen végzett oktatási és nevelési gyakorlatába. Az Arany iskola már beadta pályázatát a következő projektre, melyen kevesebb nemzet szakembere vesz részt, ezért ezt valószínű könnyebb lesz összehangolni a különböző iskolák között, továbbá török kollégáikkal együtt szeretnének indulni a jövő februárban kiírásra kerülő Comenius-programra.
Beküldés dátuma: 2012. 07. 18.

Kapcsolódó hírek

  • Csökkenthető a jégkár mértéke

    Erős vidék címmel az országos jégkármérséklő rendszerről tartott tájékoztatót nemrég a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Győrben.

További hírek

  • Csökkenthető a jégkár mértéke

    Erős vidék címmel az országos jégkármérséklő rendszerről tartott tájékoztatót nemrég a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Győrben.

  • Hűtőház alapkőletétele Csornán

    Hazánk egyik „éléskamrájában”, a Rábaközben működő mezőgazdasági vállalkozások munkájának gyümölcsét szerte az országban élvezik az emberek, ezért a Kormányzat kiemelt feladatának tekinti az élelmiszer ágazattal összefüggő cégek fejlesztését.

  • Tisztelet a falu legidősebb lakóinak

    A nagyszülők a családon belül hatalmas támogatást jelentenek az unokák nevelésében. A mindennapok során nemcsak a betűvetés elsajátításában segédkeznek, hanem példájukon keresztül megmutatják, mit jelent a hit ereje, amely átlendíthet a nehézségeken.

  • Szoboravató a reformáció 500. évfordulóján

    Isten igéje nélkül nincs élet – hangzott a Lutheri reformáció 500. évfordulója alkalmából rendezett hálaadó istentiszteleten.

  • „Megújuló Magyarországért” dolgozik az LMP

    Amikor az LMP arról beszél, hogy új rendszerváltásra lenne szükség, nemcsak arra gondolnak, hogy máshogy kellenne állni a gazdaságpolitikához, az oktatáshoz, az egészségügyhöz, hanem szerintük olyan politikusokra lenne szükség, akik nem tévesztik szem elől, hogy mi az igazi feladatuk a közéletben.