A kilenc ország részvételével megrendezett, két tanév alatt zajló projekt törökországi helyszínére a magyar tanárokkal és diákokkal egy időben érkezett az észt delegáció is, s valamennyien megtartották prezentációval kiegészített előadásukat. A csornai pedagógusok értékes tapasztalatokat szereztek az óvodás és iskolás korú siket gyermekek oktatásával foglalkozó, valamint társadalmi beilleszkedését segítő intézményben.
A szakmai konzultációk mellett igazi turisztikai paradicsomban látták vendégül a csornaiakat. 
A program részeként kétnapos kis-ázsiai rendezvényre látogatott az Arany iskola küldöttsége. A világörökség részeként jegyzett Cappadocia és Ankara a kis településről érkezett látogatóknak csodálatos élményt nyújtott. A török fővárosban az ország oktatásáért felelős politikus köszöntötte a rábaközi küldöttséget, de a gyerekek is alaposan felkészültek a fogadásukra.
Gönye Martin arról beszélt, hogy a török látogatás során tanáraik fordították angolra mondanivalójukat, s úgy kommunikáltak a külföldi diákokkal. A hallássérülteket oktató iskolában a jelbeszédből megtanultak néhány kifejezést. A fiút lenyűgözte a sok szép látvány, különösen Cappadocia földalatti városa, és az ott található alagútrendszer. – Aki még nem látta

Törökországot, az nem tudja, miről maradt le – lelkendezett a tanuló, aki ha tehetné, bármikor visszautazna.
Bogdán Amanda szívesen emlékezik a repülőtéren való fogadtatásukra. A tanuló mindegyik külföldi társával megtalálta a közös hangot, bár a nyelvi különbségek miatt nem volt egyszerű társalogni.
Az ismeretségek barátságokká alakultak át, ami a projektben részt vevő minden érintettnek sokat jelent.A projektzáró rendezvényt Spanyolországban tartották, amelyen a csornaiak nem vettek részt, hiszen az előző tanévben már jártak a katalán vidéken.
Lechner Aranka összességében eredményesnek nevezte a nemzetközi iskolai együttműködést, hiszen a tanároknak alkalmuk nyílt bepillantani a többi ország sérülésspecifikus területen végzett oktatási és nevelési gyakorlatába. Az Arany iskola már beadta pályázatát a következő projektre, melyen kevesebb nemzet szakembere vesz részt, ezért ezt valószínű könnyebb lesz összehangolni a különböző iskolák között, továbbá török kollégáikkal együtt szeretnének indulni a jövő februárban kiírásra kerülő Comenius-programra.
Beküldés dátuma: 2012. 07. 18.
-
„Az én Természetem” - Babos Rita fotókiállítása Csornán
A csornai művelődési központ magyar fotográfia napja alkalmából rendezett évadnyitó kiállításán Babos Rita természetfotóit tekinthették meg az érdeklődők.
-
„Az én Természetem” - Babos Rita fotókiállítása Csornán
A csornai művelődési központ magyar fotográfia napja alkalmából rendezett évadnyitó kiállításán Babos Rita természetfotóit tekinthették meg az érdeklődők.
-
Pályaorientációs program Beleden
A Beledi Általános Iskolai is csatlakozott a Talent School programhoz, mely újfajta szemléletet jelent az oktatásban.
-
Minél több élmény és csornai siker fűződjön a tekecsarnokhoz!
Aki figyelemmel kísérte a Rábaközi Médiacentrum új csornai tekecsarnokról készült felvételeit, valamint írásos tudósítását, az láthatta, hogy valóban az ország egyik legmodernebb és legszebb tekézője készült el Csornán.
-
Zenés-táncos rendezvénnyel ért véget a nyár Csornán
A csornai Pántlika Táncegyüttes hetedik éve hív vendégeket, hogy velük közösen tánccal és zenével ünnepelje, búcsúztassa el a nyarat.
-
Elindult a 2025/2026-os tanév a kapuvári Páli Szent Vince Iskolaközpontban
Megkezdődött a 2025/2026-os nevelési-oktatási év Páli Szent Vince Katolikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvodában, ahol szinte már megszokott, hogy folyamatosan emelkedik a beiratkozók száma.