Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Az Arany iskola küldöttségének törökországi élményei

A kilenc ország részvételével megrendezett, két tanév alatt zajló projekt törökországi helyszínére a magyar tanárokkal és diákokkal egy időben érkezett az észt delegáció is, s valamennyien megtartották prezentációval kiegészített előadásukat. A csornai pedagógusok értékes tapasztalatokat szereztek az óvodás és iskolás korú siket gyermekek oktatásával foglalkozó, valamint társadalmi beilleszkedését segítő intézményben.

A szakmai konzultációk mellett igazi turisztikai paradicsomban látták vendégül a csornaiakat.
A program részeként kétnapos kis-ázsiai rendezvényre látogatott az Arany iskola küldöttsége. A világörökség részeként jegyzett Cappadocia és Ankara a kis településről érkezett látogatóknak csodálatos élményt nyújtott. A török fővárosban az ország oktatásáért felelős politikus köszöntötte a rábaközi küldöttséget, de a gyerekek is alaposan felkészültek a fogadásukra.
Gönye Martin arról beszélt, hogy a török látogatás során tanáraik fordították angolra mondanivalójukat, s úgy kommunikáltak a külföldi diákokkal. A hallássérülteket oktató iskolában a jelbeszédből megtanultak néhány kifejezést. A fiút lenyűgözte a sok szép látvány, különösen Cappadocia földalatti városa, és az ott található alagútrendszer. – Aki még nem látta Törökországot, az nem tudja, miről maradt le – lelkendezett a tanuló, aki ha tehetné, bármikor visszautazna. Bogdán Amanda szívesen emlékezik a repülőtéren való fogadtatásukra. A tanuló mindegyik külföldi társával megtalálta a közös hangot, bár a nyelvi különbségek miatt nem volt egyszerű társalogni.

Az ismeretségek barátságokká alakultak át, ami a projektben részt vevő minden érintettnek sokat jelent.
A projektzáró rendezvényt Spanyolországban tartották, amelyen a csornaiak nem vettek részt, hiszen az előző tanévben már jártak a katalán vidéken. Lechner Aranka összességében eredményesnek nevezte a nemzetközi iskolai együttműködést, hiszen a tanároknak alkalmuk nyílt bepillantani  a többi ország sérülésspecifikus területen végzett oktatási és nevelési gyakorlatába. Az Arany iskola már beadta pályázatát a következő projektre, melyen kevesebb nemzet szakembere vesz részt, ezért ezt valószínű könnyebb lesz összehangolni a különböző iskolák között, továbbá török kollégáikkal együtt szeretnének indulni a jövő februárban kiírásra kerülő Comenius-programra.
Beküldés dátuma: 2012. 07. 18.

Kapcsolódó hírek

További hírek

  • Kapuvár egykori focistája irányítja a KSE-t

    Kapuvár focicsapata nyolc éven át játszott az NB III-ban. A KSE vezetője szerint hullámzó teljesítménnyel, de mégis mutattak valami állandóságot a város sportéletében.

  • Kívül-belül megszépült az evangélikus templom

    Beledben április 13-ára Szemerei János, a Nyugati (Dunántúli) Evangélikus Egyházkerület püspökének prédikációs szolgálatával hálaadó istentiszteletet terveznek a nemrég felújított evangélikus templomban.

  • A Mi Hazánk Mozgalom szimpatizánstalálkozója Csornán

    A Mi Hazánk Mozgalom egyik politikai konglomerátummal sem társul – jelentette ki Toroczkai László csornai látogatása alkalmával.

  • Erős táncos közösség a Pántlika

    A Pántlika Néptáncegyüttestől és az utánpótlásbázist jelentő Timaffy László Alapfokú Művészetoktatási Intézményből lehetőség szerint valamennyi korosztály képviselteti magát évszaktól függetlenül, egész esztendőn át a különböző kulturális rendezvényeken.

  • Céltudatos karatésok a Castrumban

    A fiatal utánpótlás versenyzők eredményeivel 2018-ban a Castrum a legjobb tíz klub között végzett az országos pontversenyben.