Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

Amikor a kisiskolás elindul az útján...

Összesen tizenhat párhuzamos tanulócsoporttal indult a 2012/2013-as tanév első féléve Téten. A sajátos nevelési igényű nebulókkal a létszámot figyelembe véve, három részre tagolva foglalkoznak a pedagógusok. A közel négyszáz diák a téti „anyaintézményen” kívül a győrszemerei, a mórichidai és rábacsécsényi  tagiskolában tanul.
Az óvoda- és az iskolakezdés megváltoztatja a családok életét, különösen ott, ahol először engedik útjára csemetéjüket – mondta évnyitó beszédében Boros Zoltán. Az igazgató arra kérte a legkisebbeket, hogy bízzanak tanítóikban, akik szintén izgatottan készültek a velük való találkozóra. A Téti Ifjúsági Fúvószenekar mindenesetre megtette a magáét, mert fergeteges indulója lelkesítő hangulatot varázsolt az intézmény tornatermébe. Az intézmény vezetője a felsőbb osztályba járó diákokhoz is szólt: az eredményes szellemi teljesítményhez kiváló fizikai állóképesség szükséges, melyhez a mindennapos testnevelés is hozzásegíthet.
Az ünnepi szónok a rendezvényen két olyan fontos változást említett, amelyek a mostani tanévtől érezhetőek: Az intézményt érintő beruházás első üteme mostanság fejeződik be (az igazgató a folytatást is zökkenőmentesnek ígéri), és hamarosan beüzemelik az óvoda és az iskola közös, korszerű főzőkonyháját, valamint étkezőjét. Mint ismeretes, Tét Város Önkormányzata, mint a Téti Közoktatási Intézményfenntartó Társulás székhelye több mint 285 millió forint vissza nem térítendő pályázati támogatást kapott, melynek köszönhetően megszüntethetik a helyileg széttagolt oktató-nevelő munkát, és helyette korszerű, minden igényt kielégítő környezetben tanulhatnak a gyerekek. A másik újdonság, hogy szeptember elsejével életbe lépett a Nemzeti Köznevelési Törvény, melyből az igazgató néhány témával részletesebben is foglalkozott. Boros Zoltán hozzátette: amennyiben az év során további olyan fordulat következik be, amely érinti a gyermekeket és a szülőket, ezekről haladéktalanul értesítik az érintetteket. Minden átalakulást úgy szeretnének végrehajtani, hogy azok megfeleljenek az elvárásoknak, de a tanulókra lehetőleg ne háruljon  indokolatlanul nagy teher.

A pedagógusok már a nyár folyamán nem kis erőfeszítést vállaltak annak érdekében, hogy megkapják a „megelőlegezett” referencia intézményi címet, melynek  előminősítő szakaszán sikeresen továbbjutottak pályázatukkal. Ez a „rang” nem csupán formalitás, mert a nevelőtestület más iskolák előtt is jó példával járhat elő tanácsaival és sikeresen alkalmazott módszereivel. Boros Zoltán igazgató mozgalmas, sok feladattal terhelt tanévet jövendölt a soron következő, megkezdett tanévre.
Beküldés dátuma: 2012. 09. 12.

Kapcsolódó hírek

  • Beled napja a kerékpáros pihenőhelyen

    Folyamatosan szépülő, ápolt, gondozott környezet, jól szervezett programok, jó hangulat és társaság teszi emlékezetessé a Beled Napjának helyet adó kerékpáros pihenőt, ami a helyiek szerint lassan szabadidőparkká növi ki magát.

További hírek

  • Beled napja a kerékpáros pihenőhelyen

    Folyamatosan szépülő, ápolt, gondozott környezet, jól szervezett programok, jó hangulat és társaság teszi emlékezetessé a Beled Napjának helyet adó kerékpáros pihenőt, ami a helyiek szerint lassan szabadidőparkká növi ki magát.

  • Gondűző falunap Győrsövényházon

    A 27. alkalommal megrendezett győrsövényházi falunapon ottjártunkkor épp egy sramlizenekar muzsikált a háttérben, ezért kicsit jobban oda kellett figyelni a polgármester szavaira.

  • Első helyen végeztek a kapuvári dalosok

    A 2009 óta működő kapuvári Hajnalcsillag Dalkör fellépéseivel sikert sikerre halmoz, legutóbb az országos „Ki mit tud?” vetélkedőn értek el kiváló eredményt.

  • Elsősök az iskolapadban

    A pedagógusoknak néhány hét áll a rendelkezésre ahhoz, hogy megfigyeljék az újonnan beiratkozott nebulók beszédkészségét, szókincsét.

  • Megkezdte szolgálatát az új beledi lelkész

    A beledi evangélikus gyülekezet augusztus 15-én értesült arról, hogy elfogadták a másfél évvel ezelőtt beadott pályázatukat.