Mindennek megvan a maga oka, csak nem mindig tudjuk, hogy mi. A szakember nem készült gyógypedagógusnak, de valószínűnek tartja, hogy tudat alatt motiválták a körülmények, hiszen édesanyja és édesapja szintén megismerték a fogyatékos léttel járó nehézségeket, mert mindketten protézist viseltek, s haláluk óta Aranka saját otthonában segíti testvérének mindennapjait, akinek ugyancsak kijutott az egészségügyi problémákból.
Lechner Aranka több mint harminc éve kezdte a pályát az egykori kisegítő iskolában. Levelező tagozaton végezte el a gyógypedagógiai tanárképző főiskola oligofrén és szomatopedagógia szakát. Időközben továbbképezte magát, és megszerezte a korai fejlesztő, a mentálhigiénés és a pszichológus képesítést is. 2002-ben kinevezték a csornai Arany-iskola igazgatójának, mely pozícióját azóta is betölti. Az akkori integrációs törekvések miatt folyamatosan csökkent a gyógypedagógusi állás, ezért kollégáinak azt javasolta, hogy szerezzenek a nevelési tanácsadón belül jól hasznosítható újabb végzettséget.
A beszélgetőpartner leszögezte: hivatása sokban különbözik az általános pedagógiai módszerektől, és az orvosi szemlélettel átitatott ismeretek mellett számos latin kifejezéssel találkozott. Nem kis feladat a sérült emberek közösségbe való beilleszkedésének elősegítése. A hozzájuk járó gyerekek mire végeznek az iskolával, hasznos tagjai lesznek a társadalomnak, mert képzéseik is ennek megfelelően épülnek fel. Azoknak a szakértői bizottság elé vitt sajátos nevelési igényű fiataloknak, akik – a gyógypedagógiai képzés első éveiben szépen fejlődnek, de a szülők kérésére – átkerülnek a többségi tantervvel oktatott intézménybe, ritkábban tudják követni a sorsát.
Lechner Aranka a nemzetközi kapcsolatok ápolására elnyert pályázatok révén többször járt külföldön, ahol úgy tapasztalta, hogy összevonás gyanánt Európában sem olvasztották be a sérült gyerekeket a hagyományos általános iskolába, hanem állapotuknak megfelelően foglalkoznak velük. – Nagyon sok tervünk van. Talán a legfontosabb az a logopédiai osztály, amelyben normál általános iskolai tanterv szerint foglalkozunk a beszédhibás gyerekekkel – jegyezte meg az igazgató, aki hozzátette: szintén óriási hiánypótlás lesz a pályaválasztási tanácsadó, melynek szakembereit jelenleg is képezik, ezért ez a rákövetkező tanévben indul. A beilleszkedési, tanulási zavarral küzdő fiatalok ellátása sem teljesen ideális a környéken, ezért az Arany-iskolában várják az érintett tanulókat és szüleiket a mentálhigiénés foglalkozásokra. Továbbá a szakember rövid időn belül megoldást keres az iskolapszichológusi-hálózat kiépítésére.
Beküldés dátuma: 2011. 07. 27.
-
30 éve alakult újjá a 63. Sz. Bessenyei György Cserkészcsapat
Mivel a cserkészet vallásos mozgalom, főleg a hit iránt elkötelezett családok köréből szeretnék bevonzani a fiatalokat.
-
30 éve alakult újjá a 63. Sz. Bessenyei György Cserkészcsapat
Mivel a cserkészet vallásos mozgalom, főleg a hit iránt elkötelezett családok köréből szeretnék bevonzani a fiatalokat.
-
Az iskolai életre is rányomja a bélyegét a koronavírus-járvány
A Kapuvár Térségi Általános Iskola a 2021/2022-es tanévre három első osztály indítását tervezi Kapuváron.
-
Hófehérke és a hét törpe a beledi óvodában
Beled bölcsődései és óvodásai az elmúlt hetekben a farsangi szokásokkal, néphagyományokkal ismerkedtek.
-
A CSSE-nél várják az utánpótlás-neveléshez csatlakozó fiatalokat
A CSSE labdarúgó csapata három ponttal az ETO FC Győr mögött fejezte be a 2020-as őszi bajnokságot, mely a koronavírus-járvány miatt szakadt félbe.
-
Adománygyűjtés a horvátországi földrengés károsultjainak
A horvátországi földrengés károsultjainak javára szervezett gyűjtést nemrég a Beledi Egyesített Szociális Központ.