Minden település számára áldás, ha művészeti iskolában képezhetik magukat a gyerekek, mert ez a fajta nevelés jobbá teszi a fiatalokat, akik így megismerkedhetnek a kreatív munkavégzés örömével – osztotta meg gondolatait az érdeklődőkkel Kónya Tamásné. A képek mindenkiből más és más érzelmeket válthatnak ki, és egyéni gondolatokat ébreszthetnek fel – hangsúlyozta a főigazgató.
Pápai Miklós az idei tanévtől közreműködik a művészjelöltek képzésében. A festőművész egyaránt otthonos a grafika, a sokszorosító technika és a szobrászat terén. Szeretné, ha tanítványai idővel képesek lennének az önálló munkára, amiért jó maga is megküzdött korábban. Szerinte valamennyi alkotótevékenységre jellemző, hogy szinte másodpercenként döntést kell hozni a hogyan továbbról. Biztos, hogy nem lesz minden gyermekből festőművész vagy szobrász, de a Kerényiben tanultak többletet adnak későbbi életükhöz. Megszokják az odafigyelést és a fegyelmet, mely csak előbbre viszi őket. Tanárként, gyakorlati oktatóként pedig azt várja el ettől a fajta tevékenységtől, hogy örömét lelje munkájában, amit a diákok is átéreznek.
Szilágyiné Jéger Teréz úgy gondolja, hogy az év végi kiállítás szépen reprezentálta az aktuális tanév első félévének munkáit, melyek a technikai sokszínűségen túl a témák szempontjából is gazdag repertoárt kínáltak. A művekből talán érezhető az a hangulat, mint amilyen légkörben születtek az alkotások a gyerekek keze nyomán. – Családi, igazi szeretetteljes közegben tudjuk végezni a munkánkat, ami nemcsak nekünk, de a növendékeknek is fontos. Ezt szeretnénk a jövőben erősíteni és megtartani – fogalmazott a művésztanár. Jelezte, hogy a Kerényi képzőművészeti tagozatának két végzős növendéke a kétfordulós soproni pályázaton több mint hetven alkotó közül hozta el a zsűri elnökének díját, valamint a szakmai első helyezést.
A hetvenhét alkotó közel háromszáz művét bemutató kiállítás darabjai közül a művészpalántákkal válogattunk.
Bakó Rebeka, a Hunyadi gimnázium 12/C-s tanulója sűrűn használja a grafitot és a pasztell technikát, s alkalmanként az akvarellceruzát is kézbe veszi. Csendéleteire és portréira a vonalazott felületek jellemzők. Az ifjú alkotó az itáliai származású polihisztor, Leonardo da Vinci munkáit tekinti követendőnek. A Kerényi György Művészeti Iskola kiállításán látható alkotásai közül az egyiket maga Rebeka mutatta be: Az őszi kompozíciót akvarellceruzával készítette. Az évszakra jellemző meleg tónusok mellett az árnyékolásra főként sötétebb színeket használt. A rajz térben való elrendezését különösebb koncepció nélkül döntötte el.
Csapó Adorján hatodéves a Kerényi képzőművészeti tagozatának grafika szakán. A fiú idén főleg vizsgamunkáival volt elfoglalva, s a rajzolás iránti szeretete egészen kicsi korában jelentkezett. A grafit és a tustoll mind számításba jöhetnek nála. Adorján a Handler Nándor Szakképző Iskola versenyére hat képével jutott be, melyek elsősorban fantáziarajzok, ezért nehéz őket nevesíteni. A félig emberi, félig állati, manószerű, sokszor inkább tárgynak vagy gépnek tűnő, képzelet alkotta lények vidám légkört teremtenek a szemlélőnek. A zsűri elnöke szerint az ifjú alkotó a megszokottól eltérő módon ragadta meg a kijelölt témát, ezért esett a figyelme az ő munkáira. A csornai kiállításon bemutatkozó fiú később sem szeretné abbahagyni az ábrázolást.
Molnár Sára egy éve vette a bátorságot, és csatlakozott a művészeti iskolához. A festészet tanszakos lány főleg tollrajzokat készít és szénceruzás csendéleteken gyakorol. A csornai téli tárlaton kiállított egyik linómetszetét speciális géppel préselte le, mely tulajdonképpen a nyomtatás kezdetleges formáját jelenti. A műpadlóhoz hasonló, de annál jóval erősebb szövetű anyagot erre a célra kifejlesztett késsel vágta ki, aminek hatására a kivájt rész fehéren marad, a festékkel kezelt felület pedig megjelenik a papíron. Sára elárulta, hogy mivel eddig nem ismerte, mindenképpen szerette volna kipróbálni ezt a módszert, mely ugyan hosszadalmas, de szép munkákat lehet vele előállítani.
Nagy Patrik Szabolcs általános iskolai tanulmányai mellett azért választotta a kiegészítő elfoglaltságot, mert kedveli a művészeti ágakat. Kipróbálta már a festészetet, a papírkollázst, de főleg a tustoll és a grafit tetszik neki, melyekkel precíz, jól kidolgozott rajzokat lehet előállítani. Patrik a színekkel kicsit hadilábon áll, ezért ritkábban veszi kézbe az ecsetet. Az év végi kiállításon bemutatott darabjai közt szerepeltek azok a képek, melyekkel első helyezést ért el a Handler Nándor Szakképző Iskola által meghirdetett versenyen. Szívesen választotta témául a jövőbeni város képét ábrázoló rajzot, melynek vázlatát grafittal, a végeredményt pedig tustollal vetette papírra. Másik, csendéletet ábrázoló képére több részletben vitte fel a festmény elemeit.
Sóti Máté, a győri Hild József Építőipari Szakközépiskola tanulója öt esztendeje vesz részt csornai művészeti iskola munkájában. A rajz szakos fiatalember sokoldalú, mert eleinte a zenei tagozatra járt, s tulajdonképpen a trombitát váltotta fel a ceruzára. Máté az ábrázolást hobbijának tekinti. A könnyen elmaszálódó szénrajzoknál jobban kedveli a határozottabb kontúrral rendelkező vonalas alakzatokat. Az év végi tárlaton bemutatott, fénykép alapján ábrázolt grafitceruzás nőalakján lágy tónusokat használt. A klasszikus térbeli hatás érdekében nagy figyelmet szentelt a sötét és a világos mezők elválasztására. Mivel az arc és a test gömbfelületekből áll, forgástesteken gyakorolta a portrérajzolást.
Vági Bencének magától értetődő volt, hogy jelentkezik a Kerényibe, mert mindig szeretett rajzolni. A négy éve grafikát és festészetet tanuló fiatalnak ez a fajta tevékenység megnyugtató. Csendéletein üvegek, almák és más gyümölcsök térbeli elrendezése jelenik meg. Porpasztell technikával előállított kompozíciója kiegyensúlyozottságot fejez ki, melyen domináns színek a zöld, a barna és a sárga különböző árnyalatai. Bence egyéb képein a pirostól és a feketétől sem riad vissza. A diák társaihoz hasonlóan kipróbálta a linóleummetszetet, ezenkívül gyakran rajzolgat és festeget. A későbbiekben még tovább szeretné gyakorolni a préseléses technikát, melynek főleg az elkészítési fázisai ragadták meg.
Véber Réka Rebeka annyira szeret rajzolni, hogy otthon is ez a fő elfoglaltsága. A negyedik éve képzőművészeti tanszakos növendék a festészetet és a grafikát választotta. A linóleumtechnikát favorizáló lány a művelődési központban bemutatott kiállításon egyik szénceruzás és három linómetszetét mutatta be. Rebeka elmondta, hogy óvatosan kell bánnia a vizes, áztatott papírral, mert nagyon sérülékeny. Mindamellett, hogy nehéz a módszer, mégis érdekes és izgalmas – avatta be a a titokba a tévénézőket a képzőművészeti tanszakos diák, aki ennél a szintnél nem áll meg, mert egyre nehezebb fokozatú nyomatokat szeretne készíteni, a témák közül pedig főleg a bolygók és az állatok érdeklik.
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.
Csorna óvodásai gördülékeny, zavartalan nyári időszakon vannak túl, mely a gyerekek életkori sajátosságaiknak, igényeinek megfelelő szabadidős programokkal telt el.
A Kapuvár Térségi Általános Iskolában 700 tanuló kezdte meg a 2025/2026-os tanévet. Idén ősszel is három első osztályt indítottak: egyet Gartán, kettőt pedig a Széchenyiben, és vidéken is szép számmal vannak elsős tanulók.
A padozattól a mennyezetig minden megújult a csornai Széchenyi István Általános Iskola ebédlőjében, mely évtizedek óta a gyermekétkeztetés egyik legfontosabb bástyája a városban.
Mindenkinek megvan a saját stílusa és mintavilága: Fábiánné Domán Hermina az absztrakt geometriát választotta, melyből olyan egyedül-álló alkotások születtek, mint a háromdimenziós papírcsíkok.