Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

A lakosság bizalmának megtartása a cél

Az önkormányzatot nem a további terhek növelése készteti, amikor az áremelésekről dönt, de az egyes területeken muszáj a bevételeket valamilyen módon növelni. Ez utóbbi saját forrásból kivitelezhetetlen, így három év után most először emelkedtek a parkolási díjtételek, valamint a temetkezési költségek. Jobban bele kell nyúlnia a pénztárcájába annak, aki  a közterületeken a szabályoktól eltérő módon építési törmeléket vagy fát tárol, és többe kerülnek a  hirdetőberendezések után fizetendő díjak is. Öt százalékkal lesz drágább az önkormányzati lakások bérleti díja, de kivételt jelentenek ez alól a szociális és a komfort nélküli fokozatba tartozó ingatlanok. A felsorolt példákból is kiderül, hogy az érintetteknek nem kell túlzott mértékű emelésre számítaniuk, mert csak minimális, néhány százalékos változtatás történt a befizetéseken, az adókkal kapcsolatban pedig szeretnék az eddigi szintet tartani.
A decemberi ülésen módosította az önkormányzat a szervezeti és működési szabályzatát, valamint a polgármesteri hivatal alapító okiratát. A közoktatási intézményekkel kapcsolatban ugyancsak változtatásra volt szükség, mert az óvodán kívül a többi egység állami fenntartásba került. A dologi költségek továbbra is a várost terhelik, ezért a legkézenfekvőbb volt, hogy az óvodához integrálják a gazdasági, a karbantartó és a takarító személyzetet.

Megnyugtató, hogy az átmeneti bizonytalanságot követően a városháza dolgozói közül senki sem került az utcára, arra viszont mindenkinek fel kell készülnie, hogy sokkal feszítettebb munkatempó vár az érintettekre az újesztendőben – tájékoztatott Hámori György.
Elfogadták a tanácskozás résztvevői a 2013. évi köztisztviselői létszámot. A költségvetési törvény tervezete pontosan szabályozta a kapuvári, és az ahhoz hasonló lélekszámú településeken alkalmazható hivatali keretszámot. Az eredetileg meghatározott 22,5 fő viszont nagyon kevés lett volna a feladatokhoz képest, de szerencsére a miniszter a jelzéseket figyelembe véve megemelte  az  dolgozói létszámot. A kapuvári polgármesteri hivatalban január 1-jétől harmincan kezdhették meg a munkát – mondta a polgármester. Hozzátette: tizenöten átkerültek a járási hivatalhoz, hárman pedig a tanügyi igazgatási központ munkájában vesznek részt. Ketten a Kapukom Kft.-nél dolgoznak, ezenkívül megszüntettek néhány betöltetlen, üres álláshelyet a polgármesteri hivatalban.

Mivel 2012. december 31-én lejárt a  strandfürdő üzemeltetési szerződése, nyílt pályázat útján hirdették meg a tevékenységet. A nyertes vállalkozóval tíz évre előre szerződnének, ami további plusz tíz évvel meghosszabbítható. A tavalyi utolsó ülésen döntött a képviselő-testület a bölcsődei felújítás közbeszerzési eljárásának kiírásáról, valamint kezdeményezték a piac újraindításához szükséges engedélyek beszerzését. A piac visszahelyezésére február végén, március elején lehet számítani a felújított területen.
A város vezetője interjújának végén személyes kívánságát is megosztotta a kapuvári nézőkkel: a jövő, vagyis a gyerekek érdekében vigyázzanak elkészült értékeikre.
Az év vége általában a számadásról  szól az önkormányzatok életében is, amikor a képviselők átértékelik az elmúlt hónapokban történt eseményeket. Hámori György úgy véli, hogy a kapuváriaknak 2012-ben pozitív és negatív élményekben egyaránt része volt. A  határidőre befejezett városközponti rehabilitációs beruházás az eredmények oldalára könyvelhető el, hisz a megszépült környezet által Kapuvár sokkal otthonosabbá vált – fogalmazott a polgármester. A húsgyár megszűnése természetesen a negatív listán jelenik meg, de a városvezetés nem adta fel a reményt, hogy valaha újra induljon az üzem. Bizakodásra adhat okot, hogy egyes befektetői körök érdeklődnek a cég iránt. Tudvalévő, hogy Hámori György  nem pesszimista, ezért inkább a realitás mondatta vele: nem nézünk könnyű év elé, de a kapuváriak közös erővel úrrá lehetnek a problémákon, amihez számítanak minden jóakaratú lakó segítségére. Az önkormányzati munkában ezután is félre fogják tenni a politikai nézetkülönbségeket, hogy egységesen képviseljék a város érdekeit. A járások felállása miatt megváltozott az ügyintézési rend, ezért a polgármester arra kéri az állampolgárokat, hogy tájékozódjanak a városháza portáján. A járási hivatalt az alagsorban találják meg, a vezetői pedig a felső szintre kerültek. Az okmányiroda és a földhivatal a megszokott helyén maradt, a gyámhivatal viszont leköltözött az alagsorba. A mozgáskorlátozott ügyfeleket lift segíti a közlekedésben. A hivatal környéki parkolási rend is eltér a megszokottól, ezért az autósok körültekintőbbek legyenek.
Beküldés dátuma: 2013. 01. 16.

Kapcsolódó hírek

További hírek