Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hirdetés

A kapuvári hőszolgáltató vezetője szerint mindenkinek érdeke a takarékosság

Kevesebb tüzelő fogyott az idei fűtési szezonban, mint a korábbi években, de a hajnali fagyok miatt még április elején is igényelték az emberek a meleget – mondta Pászli Tibor. A Kapuvári Hőszolgáltató vezetője szerint a megszokott szinten üzemeltek a kazánok.

A Kapuvári Hőszolgáltató Kft. ügyvezetője, Pászli Tibor a teljes fűtési szezonra vonatkozóan foglalta össze tapasztalatait a Rábaközi Televíziónak.
– Nem volt ez goromba tél, de néha rapszodikus időjárással, szélviharokkal kellett számolnunk – fogalmazott a cégvezető, aki szerint műszakilag ugyan nem tartoznak a csúcstechnológiához, de az elmúlt tíz évben garantálták a stabil, biztonságos szolgáltatást.
– Ez alatt az idő alatt a teljes városi távvezetékrendszert korszerűsítettük, a tüzelőberendezések is szinte mind ki lettek cserélve jó minőségűre. A karbantartásokat is olyan ütemben végezzük, hogy nem volt tartós leállásunk – tette hozzá annak kapcsán, hogy a lakók sosem találkoztak hideg radiátorokkal.

Kapuváron négy kazánházban tizenegy fűtőberendezés gondoskodik a közel háromszáz lakás és egyéb intézmények hőellátásáról. A kazánokat úgy választották ki, hogy az időjárásnak megfelelően ütemezzék a fűtést és elkerüljék a felesleges energiapazarlást. Megszabadultak azoktól a régi berendezésektől, amelyek túl nagy kapacitással üzemeltek volna a jelenlegi helyzetben.
A hőszolgáltató tervezett beruházásait időben be tudta fejezni, ami nem jelenti azt, hogy kifogytak volna a feladatokból: jelenleg a karbantartással vannak elfoglalva és megkezdték az elkövetkezendő időszakra való felkészülést is.
A tél végi, tavasz kezdeti időszak azért nehezebb, mert mindenkinek más a hőigénye. Az idősebbek és a kisgyerekes családok szeretnék, ha minél tovább tartana a fűtési idény. Hivatalosan április 15-ével ér véget a fűtési szezon, amit nem lehet egyéni igények szerint módosítani. Amennyiben a lakóközösségek mégis úgy döntenek, hogy továbbra is igénybe vennék a szolgáltatást, az ügyfélszolgálati irodában kell lejelenteni, de természetesen ennek függvényében történik a számlázás is. A hőszolgáltató vezetője úgy véli, hogy – az esti időszakra, vagy arra az egy-két órára, amikor kicsit hűvösebb van – talán érdemesebb a kisebb teljesítményű egyedi fűtőberendezésekkel pótolni a lakásokban a meleget, mint folyamatosan járatni a nagyobb kazánokat, de általában május közepéig nem kezdik meg a berendezések szétszerelésével járó nagyobb karbantartási munkákat.
Mivel a melegvíz-szolgáltatás egész éven át működik, ezért a karbantartási munkákat úgy próbálják előkészíteni, hogy lehetőleg folyamatos maradjon, vagy a lehető legrövidebb időre álljon le a szolgáltatás.
A hőszolgáltató szakemberei jó kapcsolatot ápolnak a közös képviselőkkel. A jelenlegi járványhelyzetben ha személyesen nem is érik el a cég munkatársait, de telefonon és interneten bármikor meg lehet őket keresni. Amennyiben az ügyfél egyenes kérdésére egyenes választ vár, az elmúlt időszakban is megoldottak minden problémát – fűzte hozzá Pászli Tibor.

A Kapuvári Hőszolgáltató Kft. távlati tervei közt szerepel a megújuló energiafelhasználás lehetősége is, különösen azokra az átmeneti időszakokra gondolva, amikor nem kell teljes erőbedobással és egész álló nap fűteni. Mindemellett megkezdték azoknak a területeknek a felmérését is, ahol nagyobb közösségek élnek együtt, hiszen nagyobb jövője lehet a távhőnek, mint a lakásonkénti fűtésnek. Egyre többen érdeklődnek a távhőszolgáltatás iránt a lakótelep azon részéről, ahol eddig egyedileg fűtöttek.
– Azt tudom mondani, hogy közös akarattal minden megy, tehát lehetetlen nincs. Ebben a távhőnek partnerként kell közreműködnie, és mindenképpen többségi döntésre van szükség, mert össze kell hangolni a távvezetékkel ellátott részeket, valamint az épületeken és a lakásokon belüli rendszert. Állunk elébe a gazdaságosság jegyében – mondta az ügyvezető.

Pászli Tibor szerint – figyelembe véve az egyéneknek nyújtott állami támogatást – mára rendkívül gazdaságos és jól szabályozható fűtési módszer lett a távhőszolgáltatás. El kell felejteni azt a több évtizeddel ezelőtti időszakot, amikor a meleg ellenőrizetlenül dőlt ki az ablakon a távfűtött lakásokból, mert az átadott hőt meg kell fizetni. A fizetési morál javuló tendenciát mutat, és tartozás miatt jelenleg négy egykori ügyféllel szemben folytatnak eljárást.

A koronavírus járvány a hőszolgáltató tevékenységét is befolyásolja, ezért amennyire lehet, kerülni kell a személyes ügyintézést.
– Az ügyfélszolgálati időt ugyanúgy betartjuk, de kívülálló személyt csak a legvégső esetben tudjuk fogadni az irodánkban. Az elmúlt hetekben ettől függetlenül elektronikus úton mindent el tudunk intézni.

Beküldés dátuma: 2020. 04. 15.

Kapcsolódó hírek

További hírek