Aktuális televízió, újság és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem

A helyi satosságokról szóljanak a fesztiválok

Következő állomásához érkezett a Rábaköz Vidékfejlesztési Egyesület helyi vidékfejlesztési stratégiája – melyet Hutflesz Mihály azzal indokolt, hogy új prioritások kerültek a szervezet tagjainak figyelmébe. A Leader-csoportok elképzeléseit hozzá kell igazítani az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program koncepciójához. A Kapuváron székelő, nyugat-dunántúli közösségeknek együttműködést kínáló szervezet az alapelgondolásokon nem akar változtatni, de bizonyos dolgokat új rendszerbe helyeznek. Az eddigi 14 célterület helyett 10-et fogalmaztak meg, melyet több csoporton belül valósítanak meg. A hangsúlyos, nagy tömegeket vonzó fesztiválok mellett az önkormányzatok és a civil szervezetek ún.kisléptékű, legfeljebb 250 ezer forint  értékű pályázatot is igényelhetnek. A  települési szintű programok megvalósítására nyújtott támogatásnak annyi kikötése azért van, hogy legalább egy helyi jellegű vonatkozása legyen az összejövetelnek. A bemutatókon, kiállításokon olyan tárgyakat és szolgáltatásokat vonultassanak fel, amelyek kimondottan rábaközi értéknek tekinthetők. Hutflesz Mihály leszögezte: Anyagi értelemben is kapják meg az indító lökést azok az események, amelyeket  több évre visszatekintő tapasztalat hívott életre. Ilyen például a kapuvári Hany Istók-fesztivál, a bősárkányi zöldség-gyümölcs nap, a rábaközi perecfesztivál, vagy a többnapos beledi pünkösdi rendezvénysorozat. – Nagyon fontos, hogy ezeket az eseményeket szakmailag megalapozott elképzelés alapján fejlesszük tovább – tette hozzá az egyesület tervezését koordináló csoportvezető. Szerinte a tájegység nagyon jól értékesíthető a turisztikai piacon.
A helyi kulturális, művészeti értékek, a népi kismesterségek továbbéltetését célzó képzések szintén kiemelt területe a vidékfejlesztési egyesületnek. Ugyancsak szem előtt tartják a munkavállalók foglalkoztatását segítő, unió által is elismert kompetenciafejlesztését. Az önkormányzatok közötti párbeszédet, a turisztikai beruházásokat nem egy-egy vállalkozásra kihegyezve akarják segíteni, hanem a települések együttműködésével. A Rábaköz turizmusában érintett helyhatóságok, nonprofit szervezetek és magáncégek összefogását szeretnék erősíteni azzal a projekttel, amely  a külső kommunikációt erősíti a marketingeszközök révén.
Beküldés dátuma: 2011. 06. 22.

Kapcsolódó hírek

További hírek