Rengeteg olyan érték vesz körül bennünket, amelyeket a mindennapok rohanásában észre sem veszünk, pedig ott vannak, csak a figyelmünket kellene ráirányítani. Józsa Tamás szerint már az általános iskolások szemét kellene felnyitni, hogy felnőtt korukban is felfedezzék ezeket a szépségeket.
A győri Hild József Építőipari Szakközépiskola diákjai 1996 óta járják a településeket, s kutatásaik során eljutottak a Rábaközbe, de megfordultak a Fertő tó partján is. Az építészeti látványosságok feltérképezése mellett nem hagyják figyelmen kívül az emberi értékeket sem. Utazásaik során megtekintették a mórichidai szőlőhegyet, felmérték a rábapatonai tájházat, és megfigyelték a festett kazettás mennyezeteket, amelyekhez hasonló mestergerendák láthatóak a csornai muzeális intézményben is.
A fiatalok nagyon fogékonyak az „építészet nyelvének” elsajátítására, és ha megszerezték az alapokat, onnantól fogva folyamatosan bővíthetik ismereteiket – jegyezte meg Józsa Tamás, a szakközépiskola igazgatója.
Nagyon szép és jó, hogy a győri Hildbe járó diákok felmérték szűkebb környezetük helyi jellegzetességeit, de még ideálisabb lenne, ha az ott élők is megismernék településük értékeit. A szervezők célja az volt, hogy az asztalfiókban lévő eredmények valóban a közösség tulajdonába kerüljenek. Úgy tapasztalták, hogy a messziről jött ember hamarabb rácsodálkozik azokra a dolgokra, amelyek mellett a helyiek simán elmennek. A közösségfejlesztéssel foglalkozó szakemberek és az építészmérnökök t előadásaikra hívták a mórichidaiakat, a csikvándiakat, a rábapatonaiakat és a győrieket. A projektnapon részt vevő iskolások a gyakorlati feladatok megoldása révén kerültek közelebb lakóhelyük nevezetességeihez. A diákok mellett civil szervezetek, nyugdíjas egyesületek és az önkormányzat is képviseltette magát a győri Hild József Építőipari Szakközépiskola által kezdeményezett programon.
Az intézmény tanulóifjúságának kétharmada a Győr környéki településekről jár be a megyeszékhelyre, így a Csornáról utazó fiatalok otthonról hozott, épített környezetre vonatkozó ismeretei is megerősítést nyernek a Hildben.
Amennyiben Csornáról olyan megkeresést kapnak, hogy vizsgálják meg a városban fellelhető értékeket, nagyon szívesen eleget tesznek a kérésnek. Az általános iskolások a hon- és népismereti tantárgy keretében foglalkoznak az épített környezettel és a természetes anyagok ilyen célú felhasználásával. A Hild igazgatója több intézményben tartott rendhagyó órát, amelyen szemléletesen mutatta be a felméréseik eredményeit.
Az Aktív Iskola Program célja, hogy minél élménydúsabb legyen a mozgás a testnevelés órákon, sőt, ez még a mozgásában korlátozott tanulókra is vonatkozzon.
Az Aktív Iskola Program célja, hogy minél élménydúsabb legyen a mozgás a testnevelés órákon, sőt, ez még a mozgásában korlátozott tanulókra is vonatkozzon.
Közel 400 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült Kapuvár Város Önkormányzata.
– Olyan típusú ember vagyok, aki közel engedi magához a többieket, ami egyrészt kihívás, de más részről problémát is jelenthet – mondta Henczel Szabolcs.
1980. szeptember 1-jén vette kezdetét a tanítás a kapuvári Széchenyiben. Az intézmény 1990-ben vette fel gróf Széchenyi István nevét és még abban az évben megtartották az első Széchenyi Kupát is.
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.